L Lawliet - Death Note minorasyid.blogspot.com: He's The Best!

Friday 16 May 2014

He's The Best!

          Masuk hari ni dah 5 hari kami kat bengkel final projek dan juga merupakan hari terakhir kami belajaq coding dengan penceramah jemputan, Encik Adzry Hafiz yg mai dari KL. Aku x sure dia keja pa sekarang tapi yg aku tau dia ni memang expert bab coding PHP, MySQL, Java. Dia mai ari rabu sampai hari ni. Mula2 aku tgk dia igtkan student sebab dia nampak muda hensem lak tu (Im not gay just praising) hahaha. Walaupon 3 hari ja kami dah belajaq kami dapat buat satu sistem yg simpan banyak data. Dia ajaq kami camna nak simpan menu makanan , add staff, create akaun baru dan juga pasai database. Mula2 buat coding memang payah pastu kami pon macam nak give up ja sbb dah muak ngan error tapi makin lama makin dah dapat ilangkan error tu rasa cam best lak sebab mungkin dah timbul rasa ingin tau dgn lebih mendalam lagi kot. 

          Sebelum encik tu datang aku expect mesti boring bila dia ajaq tapi aku silap, kalau dia jadi lecturer aku rasa dia la lecturer paling best sekali hahaha serious aku x tipu, rugi woo sapa yg x join..haha. Encik Hafiz tu kata programmer ni macam magician, ye la kalau tgk kat screen putih kosong ja tapi dengan kepandaian kita menaip coding2 kita dapat buat sistem yg memang org lain x akan expect benda tu terjadi. Tapi sebenaqnya aku x paham sangat pon dia ajaq cuma part yg aku suka pasai dia bila coding aku ada error dia akan tolong aku, bukan aku saja dia tolong, org lain yg panggil dia pon dia akan tolong sampai dapat. Pagi tadi sistem aku ada error tang mana ntah dia mai tolong aku. Coding aku mesti ada error, dah 2 hari berturut2 bila dah abih bengkel mesti aku punya sistem ada error tapi hari ni alhamdullilah x dak la..haha. Lama jugak dia ubah2 coding aku sampai dia ambik kerusi dia mai duduk dkt aku. Kalau lecturer lain la jgn arap la nak buat camtu, mostly lecturer mesti suruh kita tanya kawan yg dapat.  Tapi Encik Hafiz ni x, dia tolong sampai dapat walaupon lama mana pon janji kita paham tang mana silap kita. Ye la kita ni bukannya pandai sangat kan bab coding2 ni, mesti la kena tanya lecturer tapi ada jugak lecturer kat poli kita ni yg pandang ringan bila student ada masalah.

         Lebih kurang nak dekat pukul 5 kami buat sikit majlis perpisahan Encik Hafiz. Zeyrol kena jadi pengerusi, paham2 la kan bila bagi dia ni cakap ada saja dia nak merapu. Dia ni kalau cakap orang x gelak memang x sah..haha. Tapi dalam dok merapu pon dia puji jugak Encik Hafiz (amboi pandai dia ambik ati encik). Cik pon sampai nak tergelak tgk dia ni cakap sbb cik dah pesan awai2 kat dia jangan buat lawak bodo tapi dia buat jugak..haha. Selain cik ngan Encik Hafiz yg duduk kat depan bila Zeyrol cakap ada jugak lecturer 2 orang yg aku x kenai ngan Puan Anirah, puan pon cakap2 sikit pasai bengkel ni.

          Sedih jugak bila encik dah x dak minggu depan. Aku memang nak lecturer yg macam Encik, rajin tolong student bila ada problem. Dia dah ubah persepsi aku terhadap coding2 yg sememangnya dari dulu memberi stress yg x terhingga tapi bila dia ajaq kami, aku rasa dah mula 'jatuh cinta' ngan coding..haha sikit la2. Coding ni sebenaqnya best...kalau kita tau nak buat la..haha.Tapi apa2 pon bila encik dah x dak arap2 minggu depan x boring la belajaq..haha.

0 comments:

Post a Comment