L Lawliet - Death Note minorasyid.blogspot.com: Half Way To Go!

Sunday 4 May 2014

Half Way To Go!


9 July 2012 aku masuk Politeknik Seberang Perai..ambik kos programming. Sekarang dah 2014, lebih kurang setaun lagi nak dok kat poli ni. Dalam tempoh aku masuk poli sampai sekarang ada banyak ragam2 atau benda2 pelik yg aku lalui. So aku nak cita skit la dari Sem 1 sampai Sem 4 apa yg jadi.

Semester 1: New friends

         Mula2 masuk dah kena duduk kamsis (asrama) masa minggu suai kenai, leceh betui. Tapi aku still bawak keta jgak parking kat asrama, so bila x dak aktiviti aku balik lepak umah sat haha. Minggu suai kenai memang memenatkan, tambah2 lagi bila kena bangun awai. Sepanjang tempoh minggu suai kenai macam2 aktiviti kena buat. Sem ni jugak yg penuh dgn musibah bila laptop aku kena curi (x sampai sebulan pon pakai). Time ni jugak la aku rapat ngan member aku sorang iaitu Fitri atau dikenali sebagai Fifi, haha. Minggu exam aku ajak la dia lepak umah aku study sama2 haha study? Memang study pon, study la sgt..kami dok depan tv main PS3. Lepas tu dia kena carry 3 subjek dan aku terselamat. Aku rasa mcm x aci gila, padahai aku x study pon, patut aku pon kena carry jgak hahaha.


Semester 2: Zaman Green Day

                Bila ingat balik sem 2 aku teringat time aku mula2 obses dgn Green Day, punk band yg femes. Time ni juga la aku rapat ngan sorang budak tu yg bernama..(rahsia). Kali ni dapat la aku date ngan dia sebab dia x dok kat kamsis lagi. Teringat pulak bila kami keluaq berdua p Sunway aku belanja dia KFC pastu dia makan x abih haha. Sem ni jugak aku ngan member aku shooting video untuk subek Digital Media. Kami buat cerita tiga kawan yg nak bantu sorang kawan ni yg perlukan duit lepas berhutang dengan sorang along yg suka makan kuaci haha. Sepanjang filem tu aku tu aku dok speaking ja (disebabkan pengaruh kuat Green Day) dah nama watak aku pon St. Jimmy, x kan nak cakap melayu kot? So kami pon pakat nak rompak haha. Aku salah sorang kawan yg merompak rumah Mamat Sulit. Lepas merompak ada aksi kejaq2 antara kami ngan Mamat Sulit (drebar dia yg bawak). Part yg paling lawak kami pusing 2-3 kali kat roundabout depan Jusco..haha.
Watak St. Jimmy yg diceritakan dalam sesetengah lagu2 dari album 'American Idiot.'
From left: Tre Cool, Billie Joe, Mike Dirnt (Billie & Mike dah lama depa bersama dari tahun 1987 lagi, Tre baru join depa tahun 1991.)



To obsessed with Green day until one day until I wore like Billie Joe.

Semester 3: Nothing special

            Sem 3 aku rasa macam biasa ja, x la ada kenangan best2 sgt. Cuma buat projek teddy bear untuk subject English tu yg agak mencabar sikit. Dan sem ni jugak aku rasa tertekan sebab semua assignment aku kena buat. Aku ngan budak sorang tu asyik dok lepak kat Bangkok Station buat assignment.

Semester 4: Learn English again/Funny lecturer teaching boring subject


            Sem ni yg best sebab belajaq English lagi sekali, lepas Sem 1 & Sem 3. Dan part interview pulak yg dok buat aku ketaq haha. Pastu belajaq Tamadun Islam, cerita pasai sejarah memang lena la dalam kelas tapi disebabkan lecturer tu ajaq best, maksud aku cara dia cakap tu ada unsur2 lawak. 

So tinggai lagi 2 sem ja lagi sebelum aku berambus dari poli (arap2 x carry la). Kehidupan kat poli memang menyeronokkan walaupon kadang2 stress sebab banyak assignment ngan projek, pastu nak study semua subjek sebelum exam. Tapi dengan adanya kawan2 kita akan menjadi kuat dan masalah2 yg datang akan dapat diatasi sama2. 

0 comments:

Post a Comment