L Lawliet - Death Note minorasyid.blogspot.com: Hangout: So Many Things We Did Today!

Wednesday 7 May 2014

Hangout: So Many Things We Did Today!

          Hari ni dah kali kedua berturut-turut aku keluaq ngan best friend aku, Tan Zhong Xian. Aku start keluaq rumah lebih kurang pukul 10 and then aku terus p rumah dia. Banyak jgak tempat yg kami p ari ni. Mula2 lunch dulu kat Kedai Nasi Campur Pokok Nyok (tempat favourite aku..tapi agak mahai la harganya). Lepas makan kami p Maybank, kwn aku nak purchase barang online so dia nak deposit kat akaun company tu. And then kami p Bank Islam, nak settle masalah akaun aku (x boleh beli barang on9). Tapi staff Bank Islam suruh aku call no. yg ada kat belakang kad tu so aku pon call la. Rupa-rupanya aku punya akaun kena block sebab dah banyak kali aku attempt nak beli apps online, depa anggap action tu mencurigakan so sbb tu depa block. And then aku cuma update no. telefon untuk aku punya akaun lepas tu baru boleh.

          Lepas tu kami p KWSP kat Seberang Jaya, nak print kami punya penyata akaun and kawan aku nak update alamat rumah dia. Banyak juga duit dalam akaun aku tapi masalahnya bila dah 60 tahun nanti baru bleh bawak kluaq.

Ni dia best friend aku yg tgh dok print penyata akaun KWSP. First time jugak kami guna benda ni. Simple ja nak guna first kena bubuh kita punya IC pastu dia suruh kita letak jari kita utk nak ambik cap jari untuk pengesahan pastu kita boleh la nak buat pa pon (x silap aku ada 3 choices ja boleh buat).
          Disebabkan x boleh update alamat guna mesin tu, so kami x dak choice terpaksa la isi borang kat dalam dan ambik no giliran. Kawan aku tanya la kat pegawai yg bertugas, dia serang laki tua..dah  beruban dah pon, bila kawan aku cakap kat dia yg dia nak update alamat rumah dia pastu laki tua tu cam blur2 nak bagi borang yg mana satu. Pastu dia just ambik salah satu borang kat meja dia tu and then dia suruh kawan aku isi. So kawan aku pon isi la, aku pon isi jgak sebagai saksi. Lepas dah isi tu kami pon p la kat meja laki tua tu dok tapi tgk2 pompuan lak yg dok kat situ, laki tua tu ilang p mana ntah. Kawan aku bagi la borang kat pegawai pompuan tu pastu dia tanya nak buat pa, kawan aku cakap la nak update alamat rumah untuk dia punya akaun KWSP. And then pegawai pompuan tu cakap "Adik salah borang ni..." WTF!!? Kami pon pelik, pastu kawan aku pon cakap la yg tadi ada laki tu yg borang tu tapi pompuan tu suruh dia isi lain guna borang lain. Hahaha x pasai2 kena troll kena laki tua tu. Aku pon dok buat lawak la ngan kawan tu yg dia kena troll, psatu laki tua tu lari..haha.

Kawan aku terpaksa la isi borang kali kedua disebabkan kena troll ngan laki tua tu..haha.






          After that, kami p Megamall kawan aku nak beli dompet baru, pastu ajak dia lepak umah aku sat sementara tunggu pukul 5:30 ptg nak amik adik aku balik dari ngaji. Dalam pukul 4 stgh tu ayah aku antaq mesej cakap x payah amik adik so aku pon semayang asaq pastu gerak teruih p Sunway beli tiket movie (dah 2 hari berturut-turut tgk wayang..haha time ada duit bleh la). Lepas aku parking keta kat tingkat atas bangunan Sunway, keluaq ja dari keta and then aku realize....aku lupa bawak dompet! Fuck! What the fuck bro!? Haha yg tu la respon dari kawan aku sebaik saja aku bgtau dia yg aku lupa bawak dompet. Nak x nak terpaksa la patah balik p umah aku (takut ada roadblock otw balik nanti). Nasib bek x dak roadblock (haha selamat!). 

          Dalam pukul 6 stgh sampai balik kat Sunway and then terus beli tiket. Kami beli tiket cita 'Brick Mansions', filem terakhir yg dilakonkan oleh Paul Walker, still miss him so much :'(. Cita tu abih dalam pukul 9 lebih, antaq kawan aku balik sampai rumah dalam pukul 10:45 P.M. Esok pagi nak p jalan kat area Penang lak..haha jalan sakan la aku esok.  

0 comments:

Post a Comment