L Lawliet - Death Note minorasyid.blogspot.com: Final Project Extra Class

Tuesday 13 May 2014

Final Project Extra Class

          Hari ni dah hari ke-2 aku masuk bengkel final projek. Hari first okay la x dak la penat sangat, lagipon keinginan nak belajaq guna software baru tu membuak-buak so dah x dak la rasa boring tu. First day kami belajaq guna Adobe Illustrator, lebih kurang sama dgn Photoshop tapi Illustrator senang lagi nak guna. Adobe Illustrator ni dia lebih kepada nak buat logo so lebih senang nak buat logo apa2 kalau guna Illustrator. Bengkel ni boleh tahan la so far, makan pon free (tapi bukan suka pon makanan dia memandangkan aku terlalu memilih).

          Bengkel ni pon sama macam kelas. Ada ketua kelas, bendahari, ajk makanan pon ada..haha. Ajk makanan Hawa yg jadi (x tau la keja dia kena buat pa..perabih makanan kot..haha.). Ketua kelas lak Zahirol yg jadi atas persetujuan orang ramai memandangkan dia selalu 'aktif' dalam kelas, menjadi 'observer', jalan2 p tempat org tgk org buat keja..haha. Bendahari? Bengkel ni kena bayaq duit ka? Haha bukan kena bayaq tapi ada peraturan, sapa yg gagal masuk kelas on time dia kena denda RM1. Yg ni Cik Azilah yg tetapkan, nak buat camna la kan, mama kita ni kan selalu tegas bab2 masa ni..haha. 
Budak sebelah aku ni dok stress sebab buat design x jadi..haha.

          Walaupon baru hari ke-2 aku dah mula rasa boring dah. Cik suruh kami buat design untuk final projek guna Illustrator. Aku pon dah x dak idea nak buat apa memandangkan aku sorang ja dalam group aku yg masuk bengkel so aku kena cari idea sendiri la. Orang yg dok sebelah aku ni pon selalu stress bukan sebab x dapat buat design, sebab aku selalu kacau dia..haha. Esok penceramah laki lak ajaq, x tau lg best ke x dia ajaq. Esok jgak belajaq CodeIgniter (benda pa aku x tau). Arap2 esok x boring la aku belajaq benda tu..haha.

         

    


0 comments:

Post a Comment