L Lawliet - Death Note minorasyid.blogspot.com: Another 24 Years

Monday 26 May 2014

Another 24 Years

          Kelmarin tgk bola, semalam tgk badminton la, Malaysia lawan Jepun dalam perlawanan akhir Thomas Cup 2014 di New Delhi, India. Jepun menang 3-2, first time depa menang Thomas Cup dalam sejarah. Aku tgk Liew Daren lwn dgn Takuma Ueda ja, yg lain aku x tgk..haha. First set Ueda menang 21-12, second set memang rancak, Liew kena tinggai 10-16 aku pon ingat yg dia akan kalah tapi dia dapat samakan kedudukan 17-17 and then dia menang 21-18, adik aku sampai terjerit-jerit..haha. Tapi last set Liew kalah 17-21.

         Dalam perlawanan lain Lee Chong Wei menang straight set kalahkan Kenichi Tago 21-12 & 21-16. Beregu negara, Hoon Thien How-Tan Boon Heong kalah dengan Kenichi Hayakawa-Hiroyuki Endo dengan keputusan 21-12, 17-21, 19-2. Satu lagi perseorangan negara, Chong Wei Feng kalah straight set dengan Kento Momota, 15-21, 17-21. Goh V Shem-Tan Wee Kiong kalahkan Takeshi Kamura-Keigo Sonoda dengan keputusan 19-21, 21-17, 21-12.

       Malaysia dah menang Thomas Cup sebanyak lima kali, kali terakhir menang tahun 1992, masa tu Rashid Sidek main. Walaupon kalah tapi aku tetap berpuas ati ngan persembahan pemain2 negara (aiceh macam la aku ni coach..haha). Liew Daren dah buat yg terbaik, aku tau mesti dia pressure gila sebab dia main game penentuan, kalau tgk ranking dunia dia no 66 Ueda tu ranking ke-25 so memang Liew ni bermain sebagai underdog la. So lagi 2 tahun pertandingan ni akan diadakan harap2 Malaysia ada chance nak menang.




0 comments:

Post a Comment