L Lawliet - Death Note minorasyid.blogspot.com: Blog Is Like A Diary To Me

Thursday 1 May 2014

Blog Is Like A Diary To Me


Okay, first sekali aku x tau nak tulis apa sebab ni post pertama aku. Ntah pasai pa aku rasa annoying gila buat blog, rasa cam x sesuai bagi lelaki cam aku ni buat blog (Well, kebanyakkan perempuan yg rajin buat blog). Aku still x paham apa tujuan aku buat blog ni, sama ada aku ni jeles bila depa semua ada blog sendiri atau aku nak kwn2 aku ingat aku ni dah maju ada blog sendiri. Jarang sekali aku tgk kwn2 laki aku ada blog, mungkin ada tapi x ramai tapi aku still rasa mcm annoying gila buat blog ni. Aku ingat org buat blog ni cuma nak share tentang latest news atau benda2 yg berkaitan pelajaran tapi ada juga org anggap blog depa tu mcm diari depa sendiri (What the hell, its a diary, should it be more private!?).
            Kalau anggap blog ni macam diari sendiri x rasa malu ka nak tunjuk kat org apa yg kita buat? Cuba kita pkiaq tgk bila kita baca blog org yg menceritakan semua benda yg penulis tu buat dalam idup dia seharian mesti kita akan ingat, “Dia ni x dak life langsung.” Seriously kita pon rasa cam annoying baca blog yg sedemikian rupa mcm blog aku ni, background punk band, tapi isi kandungan mcm budak yg baru nak up. (Im twenty now, okay!). Mungkin aku sendiri yg akan rasa menyampah setaun yg akan datang bila aku baca balik post ni hahaha. Kalau nak tulis bahasa baku kang orang kata bajet skema lak (People nowadays always judging each other, *sigh*). Lagi satu, terdapat beberapa persoalan yg bermain di fikiran aku iaitu, apakah kebaikan tulis blog ni? 

Adakah tulis blog ni kita nak…
·        
  • Promote life sendiri?
  • Tunjuk kerajinan kita pada kwn2 kita?
  • Asah bakat dalam bidang sosial?
  •  Share ilmu dan benda2 yg berfaedah?
  •  Dapat jodoh? (Tulis blog yg bleh menarik perhatian pakwe2/makwe2)
  •  Jadikan blog ni sebagai training tulis karangan?
  •  Jadikan ia sebagai hobi?
  • Cita2 nak jadi blogger?
  •  Buat duit melalui blog? (Jual cupcake ataupon benda2 lain)

Semuanya aku rasa makes sense (yg no 5 tu arap2 jadi haha). Apapon terpulanglah pada hgpa asalkan jgn nak gatai buat benda2 yg mengarut. Apamacam, hebat x aku tulis blog? Haha pendek sgt? Well, as I said psot pertama aku x tau nak tulis apa. Panjang sgt? Come on la, aku memang pakar bab2 menulis ni, lecturer pon ckp, “Mino..wow..look at his essay guys his essay is too long compare to the others” (aku x igt dia ckp pa tapi dia puji aku) Cewwaah..bukan nak show off tapi dia yg ckp. Tapi yg lawaknya time SPM aku x dan nak perabih essay English aku sbb dok lama sgt pikiaq nak tulis apa.


Aku rasa cukup sampai sini saja sebelum aku melalut smpai cita tok nek aku haha. Kalau rasa blog aku ni bagus jgn lupa klik butang like (Ada ka kat blog aku?). Nak komen tu bleh tapi jgn nak mencarut lak, kang aku blas carut balik haha. Nak komen kat Cbox tu pon boleh (Arap2 hgpa guna la kalau x buat penat aku ja letak menatang tu kat blog aku). 

0 comments:

Post a Comment