L Lawliet - Death Note minorasyid.blogspot.com: Overthinking

Monday 2 February 2015

Overthinking

Selalunya kan bila time nak tidoq ja mesti pikiaq macam-macam, pikiaq masa depan la, pikiaq apa nak buat esok la. Rasa semua orang macam tu kot aku pon tak terkecuali, kalau nak tau ni la salah satu sebab aku buat blog, bila pikiaq macam-macam rasa pastu tulis balik apa yang aku pikiaq boleh buat satu buku, hahaha. Overthinking ni mungkin tu sifat semula jadi manusia kot. Aku bila nak tidoq ja mesti layan video lagu dulu, layan sampai nak terlelap baru aku boleh tidoq, tak payah susah-susah nak deal dengan masalah overthinking ni.  Bagi pendapat aku la tak penting pon kita nak pikiaq sesuatu benda yang kita rasa benda tu penting sebab bila kita dah selalu overthinking, dia akan membuatkan diri kita ni rasa macam orang tak berguna. Maksud aku biaq la benda nak jadi lepas ni, kita hanya mampu merancang Tuhan yang menentukan. Tak perlu la nak pikiaq benda-benda lepas walauapapon yang jadi kita tetap kena teruskan hidup kita. Last but not least, just enjoy your life.

0 comments:

Post a Comment