L Lawliet - Death Note minorasyid.blogspot.com: How It's Gonna Be

Wednesday 10 January 2018

How It's Gonna Be

So macam mana dengan tahun 2018? Bad or good? Masih terlalu awal nak judge I guess. The very first post untuk tahun baru selalunya aku akan bagitau new year resolution dekat hampa. Aku rasa ramai dah tau resolution aku apa dia (ramai tu maksud aku orang yang dah baca previous post aku, lol). Resolution aku untuk tahun ni tak la terlalu susah nak buat sebenaqnya, aku cuma perlu simpan duit ja untuk setiap bulan. Sebelum ni aku dah berjaya dah simpan duit sebanyak yang aku expected so aku rasa aku tadak masalah kalau nak simpan duit sekarang. Aku target tahun ni duit aku dalam bank ada sekurang-kurangnya RM10k, so that means aku kena simpan RM500 untuk setiap bulan, kalau aku konsisten dan tak terlalu boros aku mungkin boleh simpan lebih. Sepatutnya aku kena simpan duit dari dulu lagi tapi takpa aku rasa aku still ada masa lagi, no need to rush, at least sekarang aku dah sedaq apa yang aku patut aku buat. Sekarang masih bulan Januari, aku tak tau apa yang akan berlaku lepas ni, anything can happen in a year, rite? Btw sebelum aku mengakhiri post ni aku nak ambik kesempatan nak ucap selamat tahun baru dan selamat mengharungi kehidupan yang penuh berliku, dan ingat masih terlalu awal nak give up, go for your dream, bebeh!

0 comments:

Post a Comment