L Lawliet - Death Note minorasyid.blogspot.com: Ordinary But Special

Monday 22 January 2018

Ordinary But Special

Hari Ahad, lebih kurang pukui 8 pagi adik aku si Luqman gerak aku ajak breakfast, aku pon gagah bangun jugak walaupon aku rasa ngantuk sangat sebab pukui 4 pagi aku baru tidoq. Hari sebelum tu Luqman memang dah ajak siap-siap sekali ngan ayah and adik aku sorang lagi, Arif nak breakfast kat belah Penang. Aku pon cakap kat diri aku walau apa pon esok, hari Ahad aku nak bangun jugak, tak kira ngantuk ke tak aku kena bangun jugak. Yela, bukan senang nak breakfast ngan famili aku, walaupon aku ni bukan jenis makan breakfast sangat, tapi yang penting moment ngan famili aku, sebab tu aku gagahkan diri nak bangun breakfast ngan depa sekali, kalau tak selalunya hari Ahad sampai tengah hari aku bangun tidoq, kira bangun awai masa cuti ni benda yang positif yang aku pernah buat la, lol. Dekat pukui 9 kami gerak, si Arif bawak keta mama. Lebih kurang setengah jam camtu kami pon sampai. Nak masuk tempat dia tu pening sikit sebab dah dua kali si Arif lepas jalan, ke dia tak boleh fokus sebab lapaq sangat, hahaha.














Lepas parking kami pon jalan p kat kedai tu. Nama kedai tu Roti Canai Gemas Road. Kedai dia kecik ja, macam kedai tepi jalan, cuma ada banyak sikit tempat duduk. Memang ramai gila orang kat kedai tu. Nasib kami agak baik sebab ada orang dah abih makan so kami dapat jugak la tempat duduk. Luqman kata kedai ni menu special dia roti canai. Dia punya roti canai bukan biasa punya, memang special jugak la roti canai dia. Apa yang special? Dia letak ayam, teloq, cheese, ngan bawang kat roti canai dia, kira lain dari yang lain la, tempat lain mana ada orang buat camtu, sebab tu la ramai orang. Bagi aku okay jugak la roti canai dia, rasa biasa ja dia punya roti, cuma yang special dia letak ayam, teloq bawang dengan cheese je la. Aku tak suka sangat dengan cheese dia, sebab dia guna cheese petak yang orang dok juai dalam paket tu, kalau dia buat sendiri cheese dia aku rasa lagi sedap. Overall not bad jugak la roti dia, servis pon okay, walaupon ramai order tetap sampai, tak terlalu lambat tak terlalu cepat, so rating untuk kedai ni aku bagi 7/10.

0 comments:

Post a Comment