L Lawliet - Death Note minorasyid.blogspot.com: Not Alone This Time

Wednesday 24 January 2018

Not Alone This Time

Pagi tadi Ijat suruh aku p Penang jumpa customer ada barang nak kena ukuq. Aku rasa malas nak p masa pagi tapi dah aku tadak keja urgent dalam ofis terpaksa la aku p. Kali ni aku tak p sorang, si Dilla pon ikut aku jugak. Lebih kurang pukui 11 setengah camtu kami pon sampai kat kilang Plexus Riverside. Jauh jugak kami parking, nak buat camna tempat parking yang dekat semua full, lol. Masa kami tengah jalan tu tiba-tiba ada mamat naik moto hon kat aku jerit "Woi!". Aku pon terkejut jugak orang gila mana tiba-tiba dok jerit kat aku. Pastu aku pon pikiaq balik ni mesti si Haziq ni, sebab dia keja kastam and dia selalu mai kat kilang Plexus Riverside, ada hari tu aku terserempak dengan dia jugak. Aku bagi IC aku kat Dilla suruh dia bagi kat kaunter nak dapatkan pas masuk. Pastu Haziq call aku cakap aku buat pa kat Riverside. Aku pon buat-buat terkejut la yang mamat dok hon tadi tu dia. Haziq ajak aku makan sekali memandangkan time tu time dia rehat. Aku on ja, aku cakap nanti aku roger dia balik.


Lepas dah setel ukuq barang kami pon balik. Masa jalan kaki nak p kat keta aku call Haziq tapi dia tak angkat lak. Aku sebenaqnya plan nak makan kat area Penang sebab dah alang-alang kat sana, selalu makan kat area Bukit Minyak ja, aku pon dah cemuih, hahaha. Masa otw balik ke jambatan tiba-tiba Haziq call aku ajak makan. Aku dah nak sampai kat jambatan dah aku u-turn balik. Haziq suruh aku tunggu dia kat Caltex, dia send location kat wasap. Dah sampai sana aku ikut dia p kedai makan yang dia selalu p. Masa dah sampai sana Haziq bagi isyarat suruh aku parking kat tempat parking berdekatan dengan food court tapi tempat tu full lak. Cari punya cari jumpa jugak tempat parking, tapi jauh sikit la kami parking, dekat ngan Sunshine. 


Dah sampai kami pon p jalan kat food court tu. Aku pon risau jugak parking kat situ sebab tempat tu kena letak kupon, aku dah besa kena dah kat tempat tu time aku interview keja dulu. Dilla convince aku tak kena saman kot time tengah hari camni so aku pon hiraukan la. Dah masuk kat food court aku call Haziq tanya dia ada kat mana. Kami tunggu sambil berdiri dok tengok ramai orang beratuq sambil pegang pinggan. Haziq pon sampai la kat kami pastu dia suruh kami p ambik dulu nasi. Dia tanya kami nak minum ayaq apa dia nak tolong order utk kami. Lepas ambik nasi aku pon beratuq nak bayaq, si Dilla dok depan sikit dari aku. Time nak bayaq tu aku agak terkejut jugak la dia cakap nasi aku harga dia RM4 ja, aku ambik lauk ayam goreng dengan teluq scrammble campuq sosej. Murah kan? Hahaha pelik, selalunya kedai makan kat area Penang mesti mahai sikit tapi lagi murah lak dari tempat keja aku.


Sambil makan sambil dok sembang. Haziq ni dia tak malu nak sembang dengan si Dilla walaupon tak kenai. Dia tanya dulu keja kat mana, basic berapa, padahal aku yang keja ngan Dilla tak tanya pon bab tu, hahaha. Lepas dah abih makan aku nak bagi duit kat Haziq untuk ayaq aku sebab dia tolong order tapi dia refuse, dia kata dia belanja ayaq. Kira aku makan berjimat jugak la, sebab aku bajet makan RM10 sehari, aku agak lucky jugak la ada orang belanja aku hari ni, hahaha. Masa balik aku suruh si Dilla lak bawak keta, aku rasa lega jugak la tak kena saman parking, hahaha. 





0 comments:

Post a Comment