L Lawliet - Death Note minorasyid.blogspot.com: Pimp My Ride

Saturday 9 September 2017

Pimp My Ride

Time aku start bawak keta Honda Jazz aku teringin nak mekap keta aku bagi lawa, sekarang dah dua tahun lebih dah aku bawak keta ni. Masa kat kilang Abang Ucop tegoq aku yang tayar keta depan aku dah nampak benang, bunga pon dah tak nampak, dia suggest aku p tukaq cepat-cepat, takut jadi apa-apa nanti. Nasib baik akaun bank aku ada duit lebih, aku simpan untuk keta aku, tapi aku simpan duit tu untuk nak beli body kit tapi dah tayar keta lak botak so terpaksa la aku tukaq tayar dulu, kena tangguhkan dulu hajat aku nak pasang body kit keta, takpa bulan lain boleh lagi. Aku tanya la Abang Ucop kalau tukaq sekali sport rim berapa, dia kata tadak la mahai sangat, ikut la berapa inci aku nak pakai. Dia kata kalau keta aku ni pakai rim Spoon kaler hitam ngam, aku try tengok Google rim dia macam mana, lawa jugak, aku pon terus berkenan nak beli. 


Semalam dah rancang dah nak p kedai ngan ayah aku p tukaq tayar. Hari ni lebih kurang pukui 12 setengah camtu aku p kedai tayar kat Bangkok Station (dalam kawasan Bandar Perda). Aku tanya dia berapa kalau tukaq tayar depan saja, apek tu kata dalam RM300 ebih camtu, Rm195 untuk satu tayar. Harga dia ikut brand jugak, kalau tayar aku sekarang Goodyear, 16 inci, apek tu kata brand Bridgestone paling murah so aku pon setuju la. Adik aku, si Luqman pon tukaq tayar keta dia jugak, sementara ayah ngan adik aku discuss pasai tayar keta aku p cari sport rim Spoon yang Abang Ucop kata kat aku. Cari-cari aku jumpa satu, kaler hitam, tengok price tag dia dalam RM750, aku rasa lega sikit, tadak la mahai sangat. Aku tanya apek tu yang sport rim tu berapa inci, dia cakap 15 inci, dia suruh aku cari yang 16 inci punya sebab tayar aku pakai 16 inci, aku tak berkenan dengan sport rim lain, aku nak yang sport rim Spoon jugak so no choice aku kena tukaq empat-empat tayar keta aku, aku rancang nak tukaq tayar depan ja sebab tayar belakang elok lagi tapi dah sebab nak pakai sport rim Spoon, kena la tukaq semua jadi 15 inci. 


Kami tinggai keta dulu kat kedai sbeab nka p makan dulu, lepas makan baru ambik. Lepas makan kami p kedai tu tengok depa tak pasang tayar kat keta aku lagi so kami pon balik la rumah sat, ayah aku p tengok adik aku kat asrama balik nanti dia ambik kami p kedai nak ambik keta. Pukui 4 lebih camtu kami p balik kedai keta. Total yang aku kena bayaq Rm1210, dia ambik rim ori aku RM300, satu tayar tak tau dia caj berapa, caj alignment ngan xcaj GST jadi la RM1210, dia bagi beg galas free, lol. Adik aku siap tangkap gambaq aku lagi dengan keta aku, pastu dia update story kat Insta, hahaha. Aku rasa satisfy dan happy jugak la yang aku dapat tukaq sport rim, yela, dah 2 tahun aku ngidam nak tukaq sport rim, aku rasa lebih 2 tahun kot, dari zaman aku belajaq kat Poli lagi, sekarang dapat jugak aku tunaikan wishlist aku. *menangis kegembiraan*

0 comments:

Post a Comment