L Lawliet - Death Note minorasyid.blogspot.com: Fall In Love With Another Band Again!

Thursday 7 September 2017

Fall In Love With Another Band Again!

Setelah 3 tahun aku jadi die hard fan band New Found Glory, aku mula jatuh cinta dengan band pop punk lain, All Time Low. Kalau nak tau nama band All Time Low ni depa ambik dalam lirik lagu dari salah satu lagu New Found Glory, memang coincidence betul. Sebab apa tiba-tiba aku suka Band All Time Low ni? Kalau New Found Glory aku suka depa sebab depa banyak album and lagu best-best, kalau All Time Low pulak aku suka depa sebab dulu depa ni geng emo, dulu la, sekarang lagu depa lebih kepada power pop and indie, lebih kurang macam Paramore sekarang. Aku suka depa punya first album "The Party Scene", keluaran tahun 2005, time ni depa memang emo gila la. Album depa yang latest keluaran tahun ni, "Last Young Renegade" boleh tahan jugak, tapi dah tadak genre punk macam dulu sebab boleh kata tahun ni genre punk dah pupus, outdated, dan tak sesuai dengan zaman sekarang. Dah tak banyak band dah yang kekalkan genre ni, sama jugak macam New Found Glory ngan Fall Out Boy. Untuk post akan datang aku post lagu feveret All Time Low. Ntah berapa tahun lagi aku akan jadi bosan dengaq lagu All Time Low sampai la aku tukaq band lain lak, hahaha.

0 comments:

Post a Comment