L Lawliet - Death Note minorasyid.blogspot.com: Sunday Morning

Sunday 6 August 2017

Sunday Morning

Semalam kami plan nak p daki bukit Cerok Tokun, pagi hari ni, dalam pukui 7 lebih camtu. Aku, Haziq ngan Tipi, si Ali dah tolak siap-siap dah, malas nak bangun pagi kot, hahaha. Pukui 7 tadi Haziq call aku kata Tipi dah otw. Aku set alarm pukui 7 setengah tapi dah Haziq call aku p mandi terus, bersiap nak p daki Bukit Cerok Tokun. Pukui 7:40 camtu Tipi ngan Haziq pon mai, naik keta Tipi. Kami sampai kat Cerok Tokun dalam pukui 8 lebih. Kami singgah kedai dulu beli ayaq ngan pisang sorang sebijik. Kami naik bukit slow-slow, sampai la dekat satu pondok tu kami stretching dulu, takut nanti krem lak. Sejam setengah jugak la kami sampai kat puncak, memang letih jugak sebab dah lama aku tak daki bukit. 


View dekat atas puncak




Mandi peluh budak ni, hahaha.






Sukses!!! Dah sampai kat atas puncak,
ambik feel dulu sebelum turun bawah balik.



Masa nak turun bukit lagi sakit, sebab nak kena tahan kaki turun bukit. Turun bukit sat ja, lebih kurang 40 minit camtu dah sampai kat bawah dah. Time kami dah turun dah nak masuk tengah hari dah so kami pon p la lunch kat nasi kandaq. Aku sampai tertidoq dalam keta sebab penat sangat, hahaha. Puas hati jugak aku dapat sampai kat puncak, first time kot aku daki sampai puncak, sebelum ni daki sekerat jalan ja, hahaha.

0 comments:

Post a Comment