L Lawliet - Death Note minorasyid.blogspot.com: Distracted Boy (Meme of the Month)

Tuesday 29 August 2017

Distracted Boy (Meme of the Month)





ABOUT


Distracted Boyfriend, atau lebih dikenali dengan nama Man Looking at Other Woman, adalah satu gambaq di mana sorang laki ni dia tengok pompuan lain time dia tengah jalan dengan awek dia, pastu awek dia tengok dia dengan muka kecewa.


ORIGIN


Gambaq ni ditangkap oleh seorang photographer, nama dia Antonion Guillem, di mana gambaq ni disimpan dalam database iStock dengan nama “Disloyal man with his girlfriend looking at another girl”. Menurut post kat Tumblr blog Meme Documentation, gambaq ni yang first ada caption dekat gambaq ni di publish kat group laman Facebook Turki.


SPREAD


1. Pada 23 hb Februari 2017,  seorang Instagamer (A_dekhbai_ post gambaq ni dengan caption “Tag That Friend / Who Falls in Love Every Month”. Dalam tempoh 7 bulan post dia dah cecah 28 ribu like.




2.  Pada bulan Ogos, 19hb seorang Twitterian dengan username @n1m161 post gambaq ni, dia letak perkataan "Socialism", "Capitalism" dengan "The Youth" macam kat bawah ni.





VERSION


Meme ni ada banyak version, so kiranya ada 3 perkataan yang lain-lain, first perkataan dekat laki tu, pastu kat awek dia, lagi satu awek baju merah. 


0 comments:

Post a Comment