L Lawliet - Death Note minorasyid.blogspot.com: We Had So Much Fun!!! (Episode 1)

Tuesday 22 August 2017

We Had So Much Fun!!! (Episode 1)

Haha semalam aku suruh si Tipi ambik MC sebab aku plan nak kluaq lepak ngan Ali, dia ngan Haziq off hari Selasa walaupon depa keja tempat lain-lain. Haziq and Ali keja kat cafe, tempat Haziq dekat Jalan Baru (depan Mydin BM) and si Ali lak keja kat dalam Gurney. Memandangkan aku dah lepas bajet overtime aku so aku rasa nak ambik MC and then nak ajak la depa kluaq lepak ari ni, sebab hari Sabtu ni aku ada kursus CPR so tak leh la nak lepak. Semalam aku tanya Haziq dulu dia free ka hari ni, dia kata dia kena p urus katering lak. Aku wasap si Ali lak dia ada plan ka hari Selasa dia kata dia free and dia on ja kalau ajak kluaq lepak. And then aku try call Tipi lak, dia tak angkat, dia ni memang orang call dia mesti tak mau angkat. Aku pon wasap la dia beberapa jam kemudian baru dia reply. Dia kata esok dia bagitau lain, dia macam teragak-agak nak ambik MC, sebab dia jarang ambik MC, kalau dia ambik teruk la dia punya member tempat keja dia, sebab kat tempat keja dia si Tipi sorang dia ja yang handle bab design. 


Pagi ni, dalam pukui 9 aku dah bangun tidoq, aku mandi pakai baju bawak beg galas aku pon p la kat area Summit BM jalan kaki ronda-ronda tempat selalu aku jalan masa sekolah dulu sambil dengaq lagu (sama masa 31hb hari tu) (saja nak layan nostalgia sikit). Time tu pukul 9 setengah, aku otw nak p jejantas dekat ngan sekolah aku, nak tengok pemandangan la kiranya, tiba-tiba si Tipi call aku tanya aku ada kat mana, aku pon cakap la yang aku ada kat area sekolah dia kata kat aku yang dia ambik MC and dia otw nak p rumah Ali aku pon terkejut jugak, dah la awai lagi, baru nak masuk pukui 10, lagipon aku plan nak kluaq masa lunch time. Aku pon lepak sat je la kat area Summit tu lepas tu aku pon p klinik nak ambik MC. Nak dekat pukui 11 camtu baru aku bertolak p rumah Ali. Sampai sana aku nampak keta Tipi. Aku jalan p rumah Ali aku bagi salam tak dak sapa menyahut aku pon call Ali kata aku kat depan rumah dia. Kami lepak sat kat dalam rumah Ali sembang-sembang plan nak p mana. Aku punya plan tengok wayang and main snooker je la, hahaha. Depa ajak aku p muzium art kat area Pulau aku on ja lagipon aku tak pernah p lagi muzium kat Penang.



Kami makan tengah hari kat food court Inderawasih (dekat ngan tol). Lepas makan kami pon bertolak ke area pulau. Aku suggest p sana naik feri sebab takut atas jambatan jem lak. Lagipon aku dah lama tak naik feri, 2 tahun lebih rasanya, last aku naik masa p Monkey Beach ngan geng poli aku. Masa atas feri ada sorang student USM, pompuan, approach kami. Dia ada buat survey untuk course dia so dia mintak tolong kami 3 orang isi form survey dia. Nama dia Alia, umur dalam lingkungan 25 camtu, dia asal dekat seberang jugak, peramah and sweet jugak orangnya. Masa feri nak sampai atas darat Ali tanya aku boleh tak dia p hotel tempat kak dia keja, sebab dia nak pinjam cable fon, nak caj fon aku pon okay ja. Boleh tahan jugak hotel kak dia keja, ada swimming pool (tak la besar mana tapi still nice). Mostly hotel tu dibuat daripada kayu, macam hotel lama ja, mungkin dia renovate sikit kot. 



Next destination? Ke mana lak kami p? Aah kalau nak tau tunggu post untuk esok or lusa lak.



0 comments:

Post a Comment