L Lawliet - Death Note minorasyid.blogspot.com: Cardiopulmonary Resuscitation

Saturday 19 August 2017

Cardiopulmonary Resuscitation

Bos aku dah bagi warning dah kat aku suruh mai hari Sabtu, selalu aku ponteng ja, so hari ni terpaksa la aku p keja dengan rasa malas. Hari ni aku kena dok dalam bilik meeting ja, sebab aku ngan si Dila kena attend kursus CPR dengan member-member yang lain. Lebih kurang pukul 8:40 ada dua orang laki India mai dengan baju kemeja masuk bilik meeting. Kami pon masuk la dalam bilik meeting. Bila semua orang yang terlibat dah ada dalam bilik salah sorang laki India tu pon introduce diri depa. Yang introduce dia bos besaq company yang handle kursus CPR yang sorang lagi tu dia yang ajaq tentang CPR. Aku ingat boring kursus ni tapi dah sebab dia dok buat lawak hilang sikit rasa boring tu. Lagipon kami kena praktis buat CPR kat patung ikut teknik yang dia ajaq. Aku rasa nervous jugak bila mai turn aku sebab orang ramai dok tengok aku tapi aku berjaya jugak buat dengan teknik yang betui. Aku ingat kursus ni sampai tengah hari ja, tapi dia cakap lepas lunch sambung lak, aku dah la half-day hari Sabtu, rasa macam nak ponteng pon ada tapi depa takut-takutkan aku lak nanti kehadiran kena tolak so aku pon terpaksa la stay sampai abih kursus. Kami rehat pukui 12:45, dia kata pukul 2 baru sambung. Aku, Dila, Kak Eisha, Ira ngan Mus kami makan kat Warung Bonda, tempat kebiasaan kami makan, kira first time Mus ikut kami p makan kat Warung Bonda sekali, lol. Pukul 2 kami sambung sampai la pukui 4 setengah. Masa tu big bos kilang aku mai tengok kami, pastu bila dah abih kursus dia belanja kami makan pizza, dia tapau kami pon makan la. Next week ada lagi kursus CPR, kira dia buat 2 hari la kursus CPR, tapi next week dia cakap lebih kepada kecederaan. Walaupon terpaksa balik lambat hari Sabtu tapi aku rasa berbaloi jugak sebab dapat belajaq benda baru.





Satu-satunya gambaq yang aku ambik masa kursus CPR.

1 comments:

  1. very useful post. We have CPR Manikin for sale in malaysia. Contact IBSMEDIC for more details.

    ReplyDelete