L Lawliet - Death Note minorasyid.blogspot.com: I'm Sorry I Can't Finish This Story Yet (Episode 2)

Thursday 24 August 2017

I'm Sorry I Can't Finish This Story Yet (Episode 2)

Lepas kluaq dari area hotel Tipi ajak naik basikal lak (mungkin sebab dia nampak ada LinkBike kat tepi jalan kot). Kami pon p test nak naik LinkBike. Kena download app lak kalau nak guna so no choice terpaksa jugak aku download. Lepas download kena register lak, tak boleh register guna profil FB terpaksa jugak aku taip segala information pasai aku. Pastu dia suruh pilih pakej and then kena isi info kad kredit. Aku sorang ja yang test sebab depa fon nak abih bateri, test banyak kali jugak, dia kena scan barcode atas basikal tu, aku dah scan, dia kata purchase failed. Kami pon bebai jugak ngan LinkBike ni pastu kami pon chow ngan perasaan kecewa. 


Next destination? Mana pulak kami p? Seperti yang dirancang kami p muzium Penang Time Tunnel. Sampai sana kami cari la parking, cari punya cari jumpa satu apartment, kat situ ada parking banyak, masa nak masuk ada pak guard cina jaga, tapi dia tidoq lol. Ali pon suruh Tipi masuk cepat-cepat (time ni si Tipi jadi drebar), takut pak guard tu terjaga and halau kami. Tipi masuk slow-slow sebab bukit nak masuk parking tu macam tinggi sangat, elok ja lepas parking keta time aku kluaq dari keta pak guard tu mai pastu bagi isyarat tak boleh parking situ. Aku rasa geram jugak sebab apa tak boleh parking situ tapi malas la nak gaduh-gaduh kami pon cari la tempat parking lain. Jumpa jugak tempat parking, tapi kena letak kupon lak, Ali p tanya sorang antie ni kat mana ada jual kupon pastu antie tu cakap kena p kat kedai yang dekat ngan muzium yang kami nak p tu, boleh gagah jugak jauhnya dari tempat kami parking. Ali pon p la, aku ngan Tipi tunggu kat keta. Tipi ada nampak sorang antie ni, dia dok tengok kami ja dari tadi, pastu TIpi pon tanya la antie tu ada jual kupon parking tak, antie tu cakap ada pastu ada sorang uncle mai kat kami lak (husband dia rasanya). Dia jual kupon untuk sejam punya, satu jam RM0.80sen. Kami beli dua takut sejam tak cukup. Lepas dah settle pasai parking kami pon masuk dalam muzium.


Sorang kena RM11,tu pon sebab kami guna kad student, padahal semua dah abih belajaq dah, hahaha. Mula-mmula masuk ada pameran pasai sejarah Pulau Pinang, pastu ada art lak, and then kat tingkat atas ada flurocent 3d art lak. Banyak jugak kami tangkap gambaq kat dalam muzium tu, hahaha. Lepas sejam berlalu kami singgat kat kedai tepi jalan (tak jauh dari muzium) pekena ayaq sat. Time nak balik lepas minum ayaq Haziq call aku yang dia dah abih keja, aku cakap kat dia kami otw nak balik dari Penang, dalam pukui 5 sampai la. Kami plan nak main snooker kat tempat biasa. Kami p ambik Haziq and then p rumah Ali, dia nak naik moto, kena p asing sebab Ali nak ambik kakak dia kat tempat keja. Kami naik keta Tipi lak, keta aku tinggai kat rumah Ali. Kami singgah kat Caltex sebab Tipi nak isi minyak. Ali pon mai ngan moto dia, cakap yang si Zulaikha jadi cashier kat Caltex tu (member sekolah rendah dulu). Aku pon dah lupa and lama tak jumpa si Zulaikha so aku pon macam segan nak teguq dia. Haziq bagi duit suruh aku beli ayaq mineral (kira nak test aku jumpa si Zulaikha la tu). Aku pon masuk la kedai beli ayaq. Masa nak bayaq aku macam dah tak kenai dah si Zulaikha, dia pon tak macam surprise ja tengok aku, maybe dia dah lupa aku kot? Or maybe dia saja buat-buat tak kenai sebab segan, hahaha.


*bersambung di episod yang akan datang*

0 comments:

Post a Comment