L Lawliet - Death Note minorasyid.blogspot.com: The End of the Story That You've Been Waiting For (Final Episode)

Saturday 26 August 2017

The End of the Story That You've Been Waiting For (Final Episode)

Kami main kat tempat yang selalu aku ajak depa main, nama tempat tu Top Seed Snooker, dekat ngan Nasi Kandar Pelita, area Kebun Sireh. Walaupon dia caj mahal dari yang kat Perda tapi aku still prefer tempat ni sebab tempat dia luas dan banyak table, tak la sesak sangat macam yang kat Perda, murah tapi sempit dan tak banyak table, lagipon aku rimas dengan asap rokok, dah la tempat tu kecik pastu ramai kat sana dok hisap rokok, memang abis baju aku bau asap rokok. Kami main 3 frame, Ali sempat main sampai 2 frame ja, sebab dia kena p ambik kak dia kat tempat keja yang terletak di area Juru. 


Dah puas main kami pon balik. Lepas antaq Haziq kami p rumah Ali lak nak antaq aku. Time tu aku terpikiaq lak dah alang-alang kat rumah Ali baik aku singgah sat lepak kat kedai burger Ali, tak jauh sangat dari rumah dia. Aku pon ajak la si Tipi sekali p tengok Ali buat burger and dia pon on. Ali niaga sorang-sorang, mak dia mai lambat sikit. Aku ngan Tipi dok rancak sembang pasai keja, pasai khawin pon ada la sembang sikit, boleh kata malam tu kami dok cita pasai masa depan ja. Masa kami tengah dok sembang ada sorang mamat naik moto mai kat kami. Aku tengok dari jauh aku macam terkejut jugak, rupa-rupanya mamat tu si Rozaidi, member sekolah rendah aku. Dia tak banyak berubah, muka still sama, sebab tu aku boleh cam dia sangat, hahaha. Dia mai duduk ngan kami sat sambil dok tunggu Ali buat burger dia. Dia tak tengok aku pon, teguq aku pon tak, mungkin dia dah lupa kot yang aku ni anak cikgu dia dulu, hahaha. 


Lama jugak kami lepak, dari pukui 8 setengah sampai pukui 12. Yup, Ali tutup kedai pukui 11 pon kami still lepak lagi. Aku tak sedaq pon dah pukui 12, sebab dok rancak menyembang. Pukui 12 setengah camtu baru balik rumah. Sehari jugak aku makan angin, dari pukui 9 pagi sampai 12 tengah malam, crazy kan aku ni? Boleh kata berbaloi jugak aku ambik MC, selalu ambik MC dok kat rumah ja, hahaha.



- THE END -

0 comments:

Post a Comment