L Lawliet - Death Note minorasyid.blogspot.com: Klopp For The Kop

Monday 30 November 2015

Klopp For The Kop

Sejak pemecatan Brendan Rodgers sebagai pengurus Liverpool, prestasi pengurus baru, Jürgen Klopp sebagai pengurus Liverpool masih lagi menjadi tanda tanya. Adakah Klopp merupakan orang yang layak menjadi pengurus Liverpool? Dapatkah Klopp bertahan sebagai pengurus Liverpool? Sebagai supporter Liverpool jelas sekali aku dapat katakan keputusan perlawanan sememangnya bergantung kepada prestasi pemain. Klopp masih baru lagi dengan Liverpool so agak tidak adil la kalau nak judge dia sekarang. Aku masih yakin dengan Klopp dan aku percaya yang dia mampu menjadikan Liverpool sebagai pasukan yang digeruni di eropah. Ada beberapa reasons aku percaya yang Klopp ni memang layak jadi pengurus Liverpool.

No Signings Yet
Klopp masih belum membeli pemain yang dikehendakinya lagi jadi memang terpaksa dia guna pemain yang sedia ada. Nama Klopp sememangnya terkenal dalam dunia bola sepak dan itu sudah pasti Klopp dapat menarik minat pemain-pemain world class untuk bermain dalam pasukannya. Tak beli player lagi Liverpool dah boleh perform so cuba bayangkan kalau Klopp bawak masuk pemain-pemain star, konfem Liverpool boleh stay top four punya.

In-Form Players
Pemain-pemain Liverpool juga tengah menunjukkan peningkatan yang baik terutamanya Coutinho dan Firmino. Gandingan mereka berdua nampak menjadi ketika Liverpool menundukkan City 4-1 di Etihad. Walaupun tanpa pemain baru Klopp masih boleh mengharapkan pemain-pemain yang in-form untuk mencatat kemenangan. Klopp juga mampu train pemain-pemain Liverpool dengan baik.

Good Tactics
Taktik Klopp yang digunakan nampak menjadi dan permainan Liverpool nampak lebih kemas dan teratur. Pemain-pemain juga nampak lebih yakin di atas padang dan gigih memburu kemenangan. Selalunya bila Liverpool seri or kalah ramai yang salahkan player, bukannya Klopp sebab kadang-kadang pemain yang buat silap. Taktik dah okay, main pon dah cantik tapi bila seri or kalah jugak tu kira tadak luck la. 

Fans Support
Mostly penyokong-penyokong Liverpool masih percaya dengan Klopp sebagai manager Liverpool so memang agak mustahil la kalau Klopp kena pecat. Klopp memang disayangi oleh semua orang even bukan penyokong Liverpool. Masa Rodgers jadi manager Liverpool dulu selalu kena maki ja, kalau menang pon still kena kritik jugak, tapi kalau Klopp tak dak sapa pon nak maki, bagi support lagi ada la. Boleh kata penyokong-penyokong Liverpool nak Klopp kekal lebih lama sebab ramai yang percaya dengan prestasi Klopp sebagai pengurus Liverpool.


Passion and Love
Jürgen Klopp memang sayangkan kehidupannya di Liverpool dan dia gembira menjadi pengurus Liverpool. Klopp semestinya akan cuba membuat yang terbaik untuk mengembalikan kegemilangan Liverpool. Membuat kerja dengan penuh kasih sayang sudah pastinya akan membawa hasil yang baik, jadi itulah yang Klopp tengah buat sekarang. 


If Rodgers can survive for 3 years as Liverpool manager, why not Klopp?



Apa yang aku dapatkan simpulkan ialah masih terlalu awal untuk kita nak judge Klopp sebagai manager Liverpool. Klopp memang perlukan masa untuk membentuk pasukan Liverpool dan sudah pasti Klopp akan membawa masuk pemain-pemain yang bertaraf dunia. At least 2-3 seasons baru boleh kita nak judge dia. Harap penyokong-penyokong Liverpool bersabar dan terus support Klopp dan para pemain, better things take time.






 

0 comments:

Post a Comment