L Lawliet - Death Note minorasyid.blogspot.com: Next Time I'll Go Alone

Tuesday 17 October 2017

Next Time I'll Go Alone

Semalam memang aku bebai gila. Sampai 2 jam aku tunggu member aku abih meeting. Well cita dia bermula begini, Zul sepatutnya submit sample pagi sebelum pukui 10 kena ada kat Penang dah, tapi disebabkan kotak sample yang aku buat tak elok aku kena buat lain sampai tak sempat nak antaq so Zul suruh aku yang p antaq lepas lunch dengan Chris. Pukul 1 setengah camtu Cheah KK (bos marketing) call aku kata dia nak p Penang dah. Aku pon p la ngan dia and si Chris. Dah sampai kat sana lebih kurang pukui 2 setengah Chris tanya aku dah pernah masuk ka aku cakap tak pernah so Chris pon terpaksa la teman aku antaq sample kat customer. Lepas dah settle kami p satu lagi kilang, company sama cuma bahagian lain. KK suruh aku tunggu kat luaq sebab kalau aku masuk meeting pon aku boring jugak, depa mesti speaking Chinese punya so aku pon dok la kat luaq dengan pekerja-pekerja yang lain. Dari pukui 3 lebih sampai nak dekat pukui 5 baru depa kluaq dari bilik meeting. Masa aku tunggu depa abih meeting fon aku dah la abih bateri, bayangkan betapa sengsaranya aku kena tunggu.


KK cakap kat aku yang dia kena p satu tempat lagi. Aku cakap nak balik awai, bukan sebab boring tapi sebab aku dah janji ngan family dinner sekali. Sebelum fon aku abih bateri aku sempat wasap si Haziq suruh ambik aku memandangkan dia keja kat tempat aku antaq sample tadi. Chris call Jamal, member aku yang urus delivery tanya ada lori tak yang lalu dekat company yang kami dok dia cakap ada. So thjats mean aku kena balik ngan lori la kalau nak balik awai, kalau tak aku kena tunggu lagi la ngan KK and Chris. Pastu KK call Ijat lak cakap dia tak sempat nak p tempat yang dia nak p tu, dia tanya Ijat boleh tak dia p pagi esok. Aku dengaq camtu la dia cakap, tak tau la Ijat setuju ke tak. Last-last KK macam kesian kat aku ja so dia tak jadi p tempat yang dia nak p tu and then kami pon balik la.


Pukul 6 baru sampai kilang aku pon terus chow ngan PC aku tak tutup. Aku ambik powerbank dalam keta terus charge fon aku, bukak fon ada miss call dari Haziq, aku reply balik wasap kata aku dah balik dah. Masa aku dah sampai kat roundabout ayah aku dah call aku tanya ada kat mana, depa nak bertolak dah. Aku pon speed up sikit, 6:20 camtu baru sampai rumah. Masuk rumah terus mandi. Aku tengok si Arif dok tidoq lagi. Luqman p ngan keta dia sebab dia hangout ngan member dia. Pukul 7 baru kami bertolak dari rumah. 


Moral of the story, lepas ni kalau Zul or sapa-sapa suruh aku p antaq sample aku nak p sendiri la. Tak kisah la kalau naik keta aku janji aku tak p ngan KK and Chris lagi, hahaha. 



0 comments:

Post a Comment