L Lawliet - Death Note minorasyid.blogspot.com: FIFA World Cup 2014 (Review): Uruguay vs England (19/6/2014)

Friday 20 June 2014

FIFA World Cup 2014 (Review): Uruguay vs England (19/6/2014)

          Prediction aku salah semalam, ingatkan England menang last2 kalah 1-2 ngan Uruguay (tapi aku predict scoreline betui jugak walaupon salah team, hahaha). Aku lupa lak yg Suarez main game semalam, dah agak mesti dia score punya. Kalau la dia tadak aku rasa England ada chance nak menang game semalam. England dominate game jugak 20 minit terakhir, yela dah ketinggalan 0-1 bar nak kalut cari gol. Tapi apa-apa pon memang aku salute ngan Suarez ni, dah la baru baik lepas injured dah score 2 gol. Tahun ni dia patut menang Ballon d' Or la, hahaha.

Luis Suarez menanduk bola masuk ke dalam gawang pada minit ke-39 hasil hantaran daripada Edison Cavani.

Rooney akhirnya score jugak dalam World Cup pada minit ke-75 hasil crossing daripada Johnson.
10 minit lepas England menyamakan kedudukan Luis Suarez skali lagi score gol kemenangan Uruguay untuk menghidupkan peluang mara ke Round of 16.
Penyerang sensasi Sweden, Zlatan Ibrahimovic turut menyaksikkan perlawanan ini.

0 comments:

Post a Comment