L Lawliet - Death Note minorasyid.blogspot.com: Dreams

Thursday 26 June 2014

Dreams

          Hari ni memang penat sebab sehari dok dalam dewan dengaq ceramah pasai ICT. Ada 3 orang penceramah jemputan yg bagi ceramah kat kami, penceramah yg first cakap pasai 'Embedded System' aku x tau benda pa tu, hahaha. Memang boring dia cakap tapi time sesi soal jawab tu ramai yg nampak semangat sikit sebab dapat hadiah. Sebelum nak masuk tengah hari ada seorang penceramah pompuan dari MSC kalau x silap aku, dia ada la cakap sikit apa dia syarikat MSC tu.

          Petang la ada sorang penceramah last yg bagi ceramah ari ni, dia cakap pasai mobile development. Dia ada buat satu apps yg digunakan kat Indon untuk nak bayaq bil letrik, bank, dan macam2 la lagi aku x ingat. Aku rasa apps ni sesuai digunakan oleh rakyat Indon memandangkan populasi penduduk yg agak ramai berbanding kat negara kita ni. 

          Program yg agak membosankan ni secara x langsung menjadi batu loncatan kepada aku untuk nak meluaskan penguasaan dalam bidang ICT ni. Aku rasa x jadi la nak jadi chef, kalau x sia2 ja blajaq 3 taun kat poli tapi bila dah graduate aku keja yg x dak kaitan apa yg aku blajaq kat poli. Dah halfway dah alang2 push up la skit kan. Aku rasa aku ada can nak dapat keja baguih2 dalam bidang ICT ni (kalau la aku ada usaha). Semua keja susah nak buat kalau x dak usaha so kita kena ada la usaha tu bak kata pepatah Usaha Tangga Kejayaan.

          


0 comments:

Post a Comment