L Lawliet - Death Note minorasyid.blogspot.com: Shitsuren Chocolatier

Thursday 28 March 2019

Shitsuren Chocolatier





INFO


  • Directed by: Matsuyama Hiroaki
  • Written by: Setona Mizushiro
  • Music by: Bittersweet by Arashi
  • Original network: Fuji TV
  • Original run: January 13, 2014 –March 24, 2014
  • Episodes: 11



PLOT


Watak utama drama ni, Sōta Koyurugi adalah anak seorang tukang roti yang memiliki kedai kek. Semasa belajar di sekolah menengah, dia telah jatuh cinta dengan Saeko Takahashi, gadis yang paling popular dan cantik di sekolahnya dan setahun lebih tua daripada Sōta. Saeko hanya dating dengan lelaki yang tampan dengan kedudukan dan populariti di sekolah mereka, jadi, sebagai seorang lelaki yang agak tenang, dia mengejarnya dari jauh seperti rama-rama. Sōta meluahkan perasaannya kepada Saeko pada satu Krismas selepas dia berpisah dengan teman lelakinya dan mereka memulakan hubungan mereka. Saeko telah memberi semangat kepada Sōta dengan memberikan satu kotak cokelat Perancis yang terkenal kepada Sota. Oleh itu, dia memutuskan untuk belajar bagaimana membuat coklat licin dan lazat untuknya. 


Walau bagaimanapun, sehari sebelum Hari Valentine, dia menolak kotak coklat buatannya, dengan mengatakan bahawa dia telah berdamai dengan teman lelakinya dan sekarang mereka bersama-sama sekali lagi. Berat hati, Sota meminta Saeko untuk membuang coklatnya untuknya, kerana ia menyakitkan untuk membuang sesuatu yang dibuatnya untuk seseorang yang istimewa, yang dia bersetuju dan membida dia selamat tinggal pada petang bersalju. Selepas kehilangan itu, Sota ke Perancis untuk bekerja di kedai cokelat yang terkenal dan terus mengejar cita-cita dongengnya.


Lima tahun kemudian dia kembali ke Jepun, kini telah digelar sebagai "Putera Chocolate", dia mengambil alih perniagaan keluarganya dan mengubahnya menjadi sebuah kedai coklat yang elegan. Mengetahui hal itu, Saeko meminta tolong daripada Sōta untuk membuat kek hari perkhawinannya, Sōta tunaikan permintaannya walaupon jauh dari sudut hati dia kecewa kerana Saeko telah pon berkhawin dengan seorang jejaka yang agak berumur. Banyak pendapat dari rakan-rakan dan rakan sekerjanya kepada Sōta mengenai obsesinya dan sama ada Saeko memang, hanya bermain-main dengan Sota.



CASTS


Sōta Koyurugi Pelakon Jun Matsumoto

Sōta Koyurugi adalah watak utama dalam cerita ini. Selepas enam tahun berlatih di Perancis, Sōta Koyurugi kembali ke Jepun, dan menjadi chef untuk kedai coklatnya sendiri diberi nama Choco La Vie. Apabila dia tidak berhenti mencintai Saeko, dia masih ingin mendapat perhatiannya dengan apa yang dicapainya, tetapi Sōta Koyurugi tidak pernah menduga bahawa Saeko Takahashi akan berkahwin.


Saeko Takahashi Pelakon: Satomi Ishihara

Saeko Takahashi adalah watak utama kedua, dan dia adalah minat cinta Sota Koyurugi. Apabila dia seorang pelajar senior di sekolah menengah yang sama seperti Sota Koyurugi, dia hanya menggunakan anak lelaki kacak. Saeko Takahashi diketahui berminat dengan fesyen, solek, dan coklat. Apabila dia bertemu Sōta Koyurugi lagi, dia memecahkan hatinya dengan memberitahunya bahawa dia akan berkahwin dengan lelaki tua yang bekerja untuk sebuah syarikat penerbitan. Dia meminta Sota untuk membuat kek perkahwinan dan pencuci mulut kerana dia mahu menyuarakan cinta Sota kepadanya. Walaupun tidak memaparkan apa-apa cinta yang romantik kepadanya, dia nampaknya terus menggalakkan keinginan dan obsesi Sota, mengambil cinta tidak bersyarat untuk diberikan dan tetap kepunyaannya.


Kaoruko Inoue Pelakon: Asami Mizukawa


Kaoruko Inoue adalah ahli kakitangan dan pengurus di Choco La Vie. Dia telah bekerja di kedai sejak ayah Sōta Koyurugi menjual pastri dan kue Perancis, sebelum Sōta mengubahnya menjadi sebuah kedai coklat. Apabila Sōta Koyurugi membuka kedai Choco La Vie, dia memberikan banyak nasihat dan secara tak langsung Inoue jatuh cinta dengan Sōta.


Erena Kato Pelakon: Kiko Mizuhara

Erena Kato adalah model fesyen. Dia bertemu Sōta Koyurugi di sebuah pesta dan mereka menjalinkan persahabatan yang kuat. Erena bagi Sōta adalah 'sex partner'. Mereka berdua saling berkait dengan satu sama lain kerana Erena Kato juga mempunyai cinta yang tidak ikhlas.


Olivier Tréluyer Pelakon: Junpei Mizobata

Olivier Tréluyer adalah anak kepada pemilik Patisserie Tréluyer, sebuah kedai terkenal yang terkenal di Perancis. Beliau adalah rakan baik Sōta dan membantu Sōta di kedainya. Dia jatuh cinta dengan adik Sōta, Matsuri.


Matsuri Koyurugi Pelakon: Kasumi Arimura

Matsuri Koyurugi adalah adik perempuan Sōta Koyurugi, dan dia adalah seorang pelajar universiti dan juga bekerja di Choco La Vie. Walaupun, dia adalah seorang yang sederhana dan ceria, dia berteman dengan teman lelakinya tapi hubungan mereka terhenti. Apabila Olivier Treluyer memberitahunya tentang perasaannya, dia terkejut tapi akhirnya mereka menjalinkan hubungan cinta mereka.


Seinosuke Rikudo Pelakon: Ryuta Sato

Seinosuke Rikudo memiliki kedai Chocolatier Ricdor, dan ia dikenali sebagai Chocolate Nobel. Dia adalah saingan perniagaan Sōta Koyurugi, tetapi pada masa yang sama diam-diam mencintainya. 


Makoto Koyurugi Pelakon: Naoto Takenaka

Makoto Koyurugi adalah ayah Sōta Koyurugi, dan dia adalah pemilik asal kedai anaknya. Dia pernah menjual kuih-kuih di kedainya, tetapi selepas Sōta kembali dari Perancis ke Jepun, dia memberi sokongan dengan membenarkan dia mengubah reka bentuk Tokio ke Choco La Vie.

0 comments:

Post a Comment