L Lawliet - Death Note minorasyid.blogspot.com: Setapak

Sunday 24 March 2019

Setapak

Semalam bap (my father) bawak kami p makan tempat baru, dekat dengan kawasan Uptown. Aku first time lalu situ, dulu nampak ja tapi tak pernah lalu situ. Banyak jugak kedai makan kat sana, lain gila tempat dia, rasa macam aku ni kat negeri lain lak. Starbuck pon ada jugak, bukan biasa-biasa tempat baru ni. Tempat baru yang aku maksudkan tu tak tau lak nama dia apa, tapi kalau hampa lalu kat jalan Lai Lai Mini Market yang sebelah Nasmir tu hampa ambik kiri pastu straight ja ha jumpa la tempat baru yang aku maksudkan tu. Sampai sana kami singgah kat kedai kari apa ntah nama penuh dia. Ingatkan ada nasi goreng-goreng tapi depa cuma hidang lauk ayam ngan ikan and kari. Tadak orang mai ambik order so kami pon blah la dari kedai tu tanpa rasa bersalah. Kami p kat kedai lain lak. Nama kedai yang kami p nama dia 'Setapak' seingat aku. Menu kedai ni western food, briyani ayam ngan daging pon ada. Masa nak order ayah aku teguq orang yang ambik order tu. "Macam kenai ja", kata ayahku. Orang yang ambik order tu baru ingat yang dia pernah mengajaq ngan ayah aku kat Sarawak dulu. Sekarang dia dah pencen dah, dah bukak kedai sendiri, tak tau la kedai dia ka or dia share ngan member, lol. Aku order briyani daging, boleh tahan la rasa dia. Tapi servis agak mengecewakan, sebab lambat gila, ayaq sampai lambat, order makan pon sampai lambat, aku yang makan slow pon dah abih makan, depa punya makanan tak sampai-sampai lagi lol. Kedai baru bukak aku paham, dimaafkan la. 


Suasana dalam kedai dia. Kami dok kat luaq.


Menu special kedai ni.


Tak dak niat nak memburukkan kedai tapi just nak suarakan pendapat dan harap kritikan aku ni dapat meng'improve'kan lagi prestasi kedai, takpa, slow slow, lama-lama nanti dah okay la, biasa la baru bukak kedai tak semestinya semua berjalan dengan lancar, mesti ada masalah sikit. Makan dah okay cuma dari segi servis tu ja kurang sikit. Cadangan aku kena ambik ramai pekerja sikit, cef sorang memang lambat la, kalau cef sorang tu cuti or sakit sapa yang nak masak? Apa-apa pon aku rasa kedai Setapak ni berpotensi menjadi kedai yang setaraf dengan kedai yang selalu ramai orang dok makan, tempat dah cun dah, tengok ramai jugak dok lepak situ, kalau improve tak servis seperti yang aku cakap konfem lepas ni lagi ramai orang mai lepak kedai Setapak ni. All the best!

0 comments:

Post a Comment