L Lawliet - Death Note minorasyid.blogspot.com: This Season We Will Make It

Tuesday 15 January 2019

This Season We Will Make It

Dah 2 minggu dalam bulan 1 tapi setakat ni masih tadak pemain baru yang masuk Liverpool. Ramai defender Liverpool yang injured sampai Klopp terpaksa gunakan Fabinho sebagai defender. Memang tak perlu dipersoalkan lagi posisi mana yang Klopp akan beli, sudah semestinya posisi centre back. posisi left back tak perlu risau sebab si Milner boleh tolong cover, right back pulak kena ada pemain baru jugak yang tolong cover sebab si Arnold ja pilihan yang ada. Lagipon si Arnold ni muda lagi, aku rasa dia tak layak lagi main first eleven walaupon dia ada potensi jadi player world class. Dia perlukan masa lagi nak improve. So bagi aku 2 player pon kira cukup la, centre back dengan right back, kalau nak beli striker lagi sorang pon okay jugak sebab takut si Firmino injured or tak fit nak main at least ada sorang back up, lagipon Klopp dah jual Solanke. Yang aku pelik sebab apa Klopp p loan out si Clyne tu pon tak tau. Mungkin dia nak beli player baru kot. 


Sejak kehadiran Van Dijk dan Alisson dalam skuad Liverpool, season ni Liverpool muncul team paling sikit bolos dalam liga. Tak boleh terlalu harapkan depa dorang ni kena ada at least sorang atau dua orang lagi defender yang level world class bagi memantapkan lagi barisan pertahanan skuad Liverpool.


Aku tak tau Klopp nak beli sapa tapi aku letak 100% keyakinan aku kepada Klopp utk beli pemain baru sebab pemain yang dibeli selalu menjadi contohnya Salah dengan Shaqiri. Aku tau masih banyak game lagi dalam liga tapi kalau bulan 4 ni Liverpool still no. 1 dalam liga boleh kata Liverpool dah satu kaki je lagi nak rangkul gelaran juara liga EPL yang memang dinanti-nantikan oleh fans Liverpool sejak hampir 30 tahun tak menang. This year will be ours! #YNWA

0 comments:

Post a Comment