L Lawliet - Death Note minorasyid.blogspot.com: Still My Favourite Tomyam Restaurant

Saturday 5 January 2019

Still My Favourite Tomyam Restaurant

Malam Sabtu selalunya aku keluaq makan ngan famili, tapi hari ni aku makan sorang sebab depa semua makan kat surau, well aku ni tak suka sangat makan kat surau, ikut mood la, aku rasa nak makan kat sana or ada menu special aku makan la. Tadi dalam pukui 9 lebih aku kluaq makan sorang-sorang kat medan selera Tenggiri yang terletak di Seberang Jaya. Tiba-tiba aku rasa nak p makan kat kedai yang aku selalu p masa aku masih lagi merangkak di tadika. Aku rasa aku dah pernah cita pasai kedai ni kat blog aku, Tomyam Istimewa nama kedai dia. Kedai dia tak la besaq mana, ala macam kat food court yang selalu dok p la. Dah 20 tahun dah aku dok makan kat situ, tak selalu la, jarang jugak makan kat sana sebab kat Seberang Jaya, kalau depa mai pindah dok kat area rumah aku tiap-tiap ari aku dok p makan kat kedai depa punya. Aku dok order nasi daging merah buh teluq dadar ja, benda lain aku tak order, dok order makan yang sama ja, sebab nasi daging merah dia paling sedap kalau nak compare dengan kedai tomyam lain aku dok makan. Dari dulu sampai la ni rasa dia sama ja, tak ubah langsung, tukang masak aku tak cam sapa, aku tau makan ja, hahaha, mungkin tukang masak yang sama or dia turunkan ilmu memasak dia kat orang lain, tapi serious rasa dia sama dari dulu masa aku kecik lagi. Kalau hampa rasa nak p makan kat sana boleh la try, kalau tak tau jalan ajak la aku, aku bawak hampa p sana. Kalau hampa ajak aku kira poket aku kosong pon tak pa la, noh? Hehehe.

0 comments:

Post a Comment