L Lawliet - Death Note minorasyid.blogspot.com: Prepare for the Future

Friday 22 December 2017

Prepare for the Future

Start tahun depan aku tekad nak simpan duit untuk khawin walaupon aku pon tak sure bila tahun aku akan khawin. Better aku start simpan sekarang, at least nanti tak kalut dah. Anything can happen in a year, walaupon aku tak merancang nak khawin bila mungkin orang lain or parents aku yang tolong atuq. Kalau parents aku tanya duit simpanan aku dah ada berapa kalau aku cakap tadak konfem tebal muka nak jawab. Lagipon ayah aku pon dah banyak kali teguq aku suruh simpan duit sikit untuk khawin, sebagai seorang ayah mestilah dia risau ngan anak dia, lebih-lebih lagi aku ni anak sulung. Walaupon aku anak sulung tak semestinya aku kena khawin dulu, maybe adik aku yang khawin dulu, hahaha. Buat masa sekarang soal jodoh tak perlu dipersoalkan dan tak perlu aku nak risau, yang tu terletak pada Allah, tanggungjawab aku sekarang cuma simpan duit ngan pergi kursus khawin ja, and most importantly aku kena bagi khatam Al-Quran dulu, yes, honestly aku still tak khatam lagi, so memang soal jodoh tak perlu aku nak risau, sebab ada benda lain yang perlu aku risau. 

0 comments:

Post a Comment