L Lawliet - Death Note minorasyid.blogspot.com: Better Come Early

Wednesday 7 September 2016

Better Come Early

Sekarang ni cuaca agak tak menentu. Sat-sat hujan, lepas tu panas balik. Aku pon selalu ja selsema masa pagi. Tapi tu bukannya masalahnya yang aku nak share. Masalahnya bila dah selalu hujan, especially masa pagi, ramai yang bawak keta p tempat keja. Bila dah ramai bawak keta secara automatiknya jalan jadi jem. Jalan nak p tempat keja aku memang selalu jem tapi tak la seteruk masa hujan. Bukan jalan jem ja yang jadi masalah, nak parking kat tempat keja aku pon jadi susah. Yela, kilang aku kecik, ruang parking pon tak banyak, memang kena berebut jugak la. Parking pon tak ada reserve, kira sapa cepat dia dapat. Baru-baru ni kilang aku dah beli 4 bijik keta, satu lagi untuk kat tempat lain (kilang satu lagi), yang lagi 3 untuk kegunaan kilang aku. So memang agak sesak jugak la kilang aku. Tak kan aku nak bawak moto kot? Aku bukan reti nak bawak moto, hahaha. Aku tak la  nak salahkan hujan, tak baik, hujan tu rahmat Tuhan, aku just nak share la kesusahan aku di tempat keja, hahaha. Solution untuk nak dapat parking ialah kena mai awai, lagi awai dari sebelum ni, and yes aku dah berjaya buat hari ni. Hari ni kira paling awai aku mai, sebab aku dah serik pasai semalam masuk keja lambat 15 minit sebab jalan jem, lol. Memang lepas ni kena set alarm awai sikit la.

2 comments: