L Lawliet - Death Note minorasyid.blogspot.com: So Much Regret

Sunday 24 April 2016

So Much Regret

Semalam aku ngan Abang Ucop keja half day, selalu aku memang half day hari Sabtu tapi Abang Ucop pon ambik half day jugak sebab nak p kenduri. Sepatutnya aku kena servis keta tapi dah Abang Ucop tadak transport nak p kenduri so terpaksa la aku teman dia p. Lepas keja aku pon p la tunggu kat umah Abang Ucop, dia bawak anak bini dia sekali. And then kami pon gerak ke kenduri yan terletak di Bagan Serai. Mula-mula kami singgah kat Petrnas nak isi minyak tapi kat situ tak dak RON 97 lak so aku kata lepas balik kenduri baru isi. Aku ingatkan dekat ja kenduri dia, rupa-rupanya jauh jugak, lepas kawasan Jawi. Time tu minyak ada lagi sikit so aku ingat sempat la. Nak dekat sampai kenduri Abang Ucop tak tau jalan, sebab kenduri dia kat dalam kawasan kampung, so kena tunggu member dia sat. Kami singgah kat kedai tepi jalan beli ayaq. Bila member Abang Ucop sampai kami pon ikut la dia masuk jalan kampung. Dalam gila kenduri dia, dah la jalan sempit, kami dok seriau takut masuk parit, hahaha. Dalam pukui 3 kami pon sampai kat kenduri. 



Lepas puas makan and tangkap gambaq, dalam pukui 4 setengah kami pon balik. Time nak balik kami lupa jalan dia, time tu minyak tinggai lebih kurang 10km. Nasib baik Abang Ucop masuk jalan betui, tapi bukan jalan yang kami masuk mula-mula tadi, kiranya Abang Ucop masuk jalan shortcut. Bila dah masuk jalan besaq minyak tinggai lagi 5km ja. Kami pon dok risau tak jumpa-jumpa stesen minyak. Sampai la minyak tinggai 0km kami tak jumpa lagi. Gila betui, setahun aku pakai Jazz tak pernah aku bawak sampai tinggai 0km, hahaha. Ketaq gila time tu, dah tinggai 0km tak jumpa lagi stesen minyak. Rasa menyesai pon ada tak isi minyak awai-awai. Seminit kemudian kami pon jumpa Petronas. Fuh, memang lega gila rasa time tu. Nasib baik sempat, kalau tak memang kena tolak keta la, hahaha.

0 comments:

Post a Comment