L Lawliet - Death Note minorasyid.blogspot.com: My Job: Week 1

Sunday 20 December 2015

My Job: Week 1

Dah genap seminggu aku keja kat tempat baru aku, memang ada banyak benda yang nak aku stori. Sebenaqnya minggu ni aku tak buat keja design pon. Manager suruh aku buat keja production dulu sebagai permulaan. Aku kena belajaq tentang foam, camna nak seal foam and cut foam. Setiap foam ada dia punya density dia. Kalau density tinggi foam tu rasa keras and kalau foam tu density dia rendah foam dia rasa lembut bila pegang. Itu la kerja aku sepanjang minggu ni. Tak susah pon keja dia, cuma penat ja sebab kena berdiri lama-lama, hahaha.

Polyethylene foam
Polyurethane foam

 Minggu depan kena keja bahagian assembly pulak, kena belajaq pasai kotak. Tak tau la berapa lama aku kena buat keja yang bukan keja design. Aku tak kisah pon kalau tak dapat buat keja design, janji aku dapat belajaq benda yang aku tak pernah buat sebelum ni, pengalaman itu penting kan?

0 comments:

Post a Comment