L Lawliet - Death Note minorasyid.blogspot.com: My January Transfer Target

Sunday 27 December 2015

My January Transfer Target

Bulan depan pintu perpindahan pemain atau lebih dikenali sebagai 'transfer window' dah bermula. Dengan prestasi Liverpool yang terumbang-ambing, pertahanan tak begitu perform, penyudah tak begitu kemas, dah tak boleh nak harap pemain yang sedia ada lagi, nak tak nak kena jugak beli pemain baru, pemain bertaraf world class punya, pemain yang bermain dengan konsisten tanpa memikirkan soal kewangan, main untuk kelab bukan untuk duit...ya, memang pemain macam tu la yang aku nak. So pemain mana satu yang menjadi pilihan pengurus Liverpool, Jorgen Klopp? Itu aku tak dapat nak pastikan, cuma ada rumors saja. Kadang-kadang tak boleh percaya sangat rumors ni, cakap nak beli pemain tu pastu last-last beli pemain lain pulak. Walaupon aku hanya penyokong saja aku pon ada pemain feveret aku yang aku harap depa akan sarung jersey Liverpool next Januari. 


Iker Casillas (GK) - FC Porto 

Legenda Real Madrid, Casillas yang kini bermain di Portugal menjadi pilihan aku untuk posisi penjaga gawang. Casillas sekarang tak la sehebat dulu tapi disebabkan namanya yang begitu popular dalam kalangan peminat bola sepak sudah mesti boleh menaikkan semangat para pemain Liverpool dan menarik mata dunia ke arah kelab Liverpool.


Dani Alves (RB) - FC Barcelona

Seorang lagi pemain femes, Dani Alves yang bermain sebagai pertahanan kanan di kelab gergasi Sepanyol, FC Barcelona. Nak sangat mamat ni main kat Liverpool, laju, boleh dribble and boleh shoot dari jauh. Kalau dia pindah dekat Liverpool mesti ramai yang ingat sebagai downgrade. Dia dah menang banyak dah trofi dekat Spain so apa salahnya kalau dia try amik angin baru, kan?



Raphaël Varane (CB) - Real Madrid

Mamat ni cuma tau setahun daripada aku, dah main dekat kelab besaq and dah main dalam international level. Dengan pengalaman yang dia ada boleh la nak harapkan dia ni main daripada pemain-pemain Liverpool yang lain.






Wesley Sneijder (AM) - Galatasaray S.K.

Walaupon dah agak berusia Sneijder masih boleh main dalam tahap tertinggi. Kini bermain di kelab Turki dan menjadi pemain paling digemari oleh penyokong kelab tersebut. Sneijder masih belum pernah main dekat Liga Perdana Inggeris, pernah dipancing oleh Man Utd dulu tapi gagal disebabkan permintaannya yang terlalu tinggi. Harap dia tak demand lebih lagi lepas ni.



 

Gonzalo Higuaín (ST) - S.S.C Napoli

Higuaín dilahirkan di Perancis tapi bermain untuk Argentina sebab ada kerakyatan di sana dan sekarang bermain untuk kelab Itali. Leading top scorer dalam liga Itali musim ni. Rodgers jugak minat nak pancing dia bila tiba bulan Januari nanti tapi malangnya dia dah dipecat, hahaha. Higuaín juga tak pernah main kat EPL lagi so maybe ada terlintas dalam fikiran dia nak main kat EPL satu hari nanti.








0 comments:

Post a Comment