L Lawliet - Death Note minorasyid.blogspot.com: Finally...

Thursday 10 December 2015

Finally...

Guys, aku ada berita baik yang nak dikongsikan...aku dah dapat kerja!!! F**k yeah!!! Setelah dua bulan dok struggle cari kerja akhirnya dapat jugak kerja. Memang susah aku nak dapat kerja dalam ofis ni and yang lebih penting kerja yang related dengan benda yang aku dah study kat poli. Tak dapat menggambarkan betapa gembiranya aku. Alhamdullilah Allah murahkan rezeki aku.

Aku nak cerita sikit pasai tempat kerja baru aku ni. Nama tempat tu Awan Packaging Sdn. Bhd. yang terletak dalam satu area yang sama dengan tempat praktikal aku dulu. Position yang aku mintak adalah graphic designer. Masa interview manager cakap yang aku akan diajar tentang proses-proses kerja sebelum jadi designer. Aku pon tak tau benda apa aku kena buat tapi aku rasa eksaited and bersemangat. Tak kisah la kerja apa pon aku still boleh buat. 

Minggu depan dah start masuk kerja, harap-harap aku boleh bangun awai. Ye la, dah berapa lama tak kerja, tiap-tiap hari bangun lambat, risau lak aku tak boleh bangun awai. Walaupun tak start keja lagi aku dah rasa happy. Yang syoknya aku boleh la lunch sekali dengan abang-abang kat tempat praktikal dulu. Keduanya, orang-orang kat tempat kerja baru aku mostly Melayu so aku rasa aku tak kan rasa lonely punya. Well, aku tak boleh nak jdge lagi camna kerja dia sebab aku pon start keja lagi. So kalau nak tau camna kerja aku singgah la blog aku lagi untuk next update.

0 comments:

Post a Comment