L Lawliet - Death Note minorasyid.blogspot.com: The Door Is Always Open For You

Saturday 13 April 2019

The Door Is Always Open For You

Hari ni baru lepas lepak dengan tan, dah sebulan lebih dah tak lepak ngan mamat ni, rasa sat ja masa berlalu. Semalam wasap dengan Tan nak ajak kluaq dia suruh aku ambik dia kat rumah sebab dia tak keja, aku ingatkan dia cuti, rupa-rupanya dah berenti. Dia cakap dia berenti sebab kena paksa pindah kat department lain, bila department lain so memang lari la dengan apa yang dia belajaq masa kat uni dulu. Aku mula-mula rasa macam rugi lak bila dia berenti tapi bila dengaq alasan dia tu aku jadi setuju lak, kalau aku pon tak nak jugak kalau kena pindah department yang aku tak suka. Aku pon pelik jugak sebab pa company dia buat lagu tu, main suka-suka ati ja pindahkan orang lain p department lain-lain, macam la tak boleh hire orang baru, mungkin sebab dia malas kot, tak pon terlalu urgent. tapi takpa la aku cakap kat Tan bukan rezeki dia kat situ, ada company lain lagi yang offer position yang dia nak, bahagian HR dengan admin ni aku rasa tak susah nak apply, lagipon banyak company yang offer position ni, tapi yang mengecewakan banyak company yang nak working experience sampai 2-3 tahun. Yang lawaknya kat iklan kata "we hire fresh graduate", tapi dalam iklan yang sama kata "at least 2-3 years experience in related fields", dah nama pon fresh graduate hang nak working experience tu mai celah mana woi hahaha. Tapi walaupon kena struggle bab cari keja nanti aku tetap yakin yang si Tan dapat jugak keja yang dia suka nanti, dah dapat keja nanti kita p celebrate bro, aku open, hahaha. 

0 comments:

Post a Comment