L Lawliet - Death Note minorasyid.blogspot.com: Oh, It's You

Sunday 17 February 2019

Oh, It's You

Tak sangka ari ni aku boleh jumpa dengan kawan lama dari sekolah menengah dulu. Cita dia begini, petang tadi aku ada post kat group PS4 nak jual game Spiderman aku, pastu ada la 3 orang pm aku, ada yang pernah deal ngan aku sebelum ni tapi dia nak swap dengan game yang aku dah abih main so aku terpaksa tolak, sorang lagi suruh aku post kat JB, aku kata COD only, sebab malas nak pos, sorang lagi kawan lama aku tu, Nazirul Mubin, dia pon pm aku nak beli cd game Spiderman. Mula-mula aku ingat sapa dia sebab aku ingat orang lain, pastu bila tengok gambaq profile wasap dia baru cam sapa, dia pon still ingat aku lagi. So kami pon deal nak jumpa kat area Seberang Jaya lebih kurang pukui 5:45 petang.

Si Nazirul ni dulu masa aku mula-mula masuk sekolah High School BM aku rapat la dengan dia, sebab dia selalu lepak dengan Greg, best friend aku masa sekolah rendah dulu. Depa satu kelas sekali, depa ada geng depa sendiri, and aku selalu lepak dengan geng Nazirul. Tu cita lama dah, dah 11 tahun dah berlalu, tak sangka aku boleh jumpa dengan dia, dia pon kata dah lama tak jumpa dengan geng HSBM. Pukui 5:40 aku dah ada kat Taman Tunku dekat sebelah Masjid Jamek Seberang Jaya, Nazirul suruh aku tunggu kat situ. Lebih kurang 10 minit dia pon sampai. Nampak dia jalan dari jauh, sebab parking full, bila sampai dekat dia aku agak terkejut jugak dengan penampilan dia, lain gila baq hang, dulu badan dia besaq, sekarang dah slim, memang lain gila la. Aku pon kata kat dia nampak lain gila sambil sentuh badan dia yang slim tu *no homo*, dia pon kata dia baru ja turun berat badan.

Dia tak bawak duit so dia nak trasnfer masuk kat akaun aku secara online. Tapi akaun Bank Islam aku tak boleh lak nak transfer so aku pon cakap kat dia nanti aku bagi akaun bank lain. Aku p la singgah kat Public Bank sat nak cek tengok kad aku boleh guna ke tak, lepas masuk pin kena reject so aku rasa kad aku mungkin dah kena block sebab dah lama tak pakai, memandangkan esok aku cuti ingat nak p buat akaun baru la. Sampai rumah tanya mama nak guna akaun dia, pastu mama wasap no akaun Maybank aku so aku pon antaq kat si Nazirul and then Nazirul pon antaq screenshot kata dia dah transfer masuk akaun aku, kira done deal la. So macam tu la aku boleh jumpa ex schoolmate aku, si Abdul Nazirul Mubin.

0 comments:

Post a Comment