L Lawliet - Death Note minorasyid.blogspot.com: We Don't Do That Here

Thursday 31 May 2018

We Don't Do That Here


ABOUT


"We Don't Do That Here" adalah ayat yang diucapkan oleh watak Black Panther (dimainkan oleh Chadwick Boseman) dalam filem Superhero Marvel, Avengers: Infintiy War. Dalam media sosial seperti 9gag, screenshot scene masa Black Panther yang mengatakan ayat tersebut itu telah digunakan sebagai meme. Asal Pada 27 April, 2018, filem Avengers: Infinity  War ditayangkan di teater di Amerika Syarikat. Dalam filem ini, watak Bruce Banner dan James Rhodes (dimainkan oleh Mark Ruffalo dan Don Cheadle) tiba di rumah Black Panther di Wakanda. Apabila Banner mahu tunduk kepada Panther, yang merupakan raja Wakanda, dia menjawab, "Kami tidak melakukan itu di sini"


ORIGIN


Pada hari Avengers ditayangkan, pengguna Tumblr, jlaws (username dia) post scene masa Black Panther nak cakap ayat femes tu dalam bentuk format gif . Post tu dapat lebih daripada 4,200 nota dalam masa enam minggu.



Kira-kira dua minggu kemudian, pengguna Tumblr dengan username 'she-writes-love post screenshot gambaq Black Panther dengan ayat "When Writers have entire notebooks filled and detailed outlines and know what the fuck they’re doing. And then they ask what your preferred method is and you respond:" kat atas, kat bawah lak ayat yang Black Panther kata "We Don't Do That Here". Pos (yang ditunjukkan di bawah) menerima lebih daripada 4,100 nota.






SPREAD



Bulan berikutnya,  pengguna Twitter dengan username @lutparadies post meme versi reaksi dengan ayat "Apabila anda dari Alabama dan mahu berkahwin di luar keluarga terdekat anda. Post tu telah dikongsi keesokan harinya di subreddit / r / dankmemes oleh Redditor MyDixyRekt2. Redditors di / r / dankmemes menerima lebih daripada 5,500 mata (96% upvoted) dan 30 komen dalam masa 24 jam. The next day, Redditors di /r/dankmemes terus berkongsi variasi meme tersebut.



0 comments:

Post a Comment