L Lawliet - Death Note minorasyid.blogspot.com: A Night to Forget

Sunday 27 May 2018

A Night to Forget

Secara jujurnya aku agak kurang kecewa sikit walaupon Liverpool kalah 1-3 dengan Real Madrid final Champions League, sebab aku tak letakkan harapan yang tinggi dekat Liverpool untuk merampas gelaran juara dari team yang dah menang 4 kali Champions League dalam tempoh 4 tahun. Real Madrid atas kertas sememangnya jadi team favourite untuk menang Champions League tahun ni berbanding dengan Liverpool yang buat kemunculan di final Champions League buat pertama kali sejak 11 tahun (last time main kat final result tak memihak kat Liverpool jugak). Untuk post hari ni aku nak huraikan sikit punca Liverpool kalah dan apa yang Klopp, pengurus Liverpool boleh belajar sesuatu dengan kekalahan yang agak memalukan ni.



REASONS WHY LIVERPOOL LOST



1. Awful Performance


Punca utama kekalahan Liverpool terletak kepada prestasi goalkeeper Liverpool, Karius yang sungguh mengecewakan. First goal Real Madrid yang dijaringkan oleh Benzema terjadi sebab Karius yang tak peka dengan kehadiran mamat tu dok betul-betul kat depan dia, tapi si 'genius' ni dengan rasa konfiden dia p baling bola pastu terkena Benzema lalu bola melatun masuk dalam gawang Liverpool. Kejadian seperti ni lebih-lebih lagi masa final tak sepatutnya terjadi. Gol ke-3 Real Madrid yang dijaringkan oleh Bale pon silap Karius sebab dia gagal tepis or tangkap bola dengan kemas. Kesilapan-kesilapan macam ni tak sepatutnya berlaku bagi pemain bola sepak professional. Gaji je tinggi tapi main tahap Sunday League baik tak payah, dok rumah main FIFA lagi better.


2. Missing Key Player


Tanpa kelibat pemain sensasi dan top form, Mohamed Salah di atas padang menjadikan Liverpool sebagai team cap ayam. Liverpool hilang kuasa dan posession sebaik saja Salah keluaq dari padang sebab injured. Liverpool season ni sememangnya nampak bahaya dengan adanya pemain yang menjaringkan 31 gol dalam liga Perdana Inggeris, tanpa kehadirannya ada apa sangat  la dengan Liverpool?


3. The Bastard


Sergio Ramos, pemain pertahanan Real Madrid sememangnya layak letak dalam kategori orang-orang yang paling celaka sekali dalam dunia ni. Disebabkan tindakannya yang tak professional Salah terpaksa dikeluarkan dari padang. Aku 100% menyarankan agar Ramos tukar karier jadi ahli gusti atau jadi seorang pelakon atas kebolehannya yang pandai berlakon di atas padang. 


4. The One Who Never Understands Anything


Kalau aku hepi bila Liverpool kalah ada satu ja sebab, Jurgen Klopp. Yes, manager Liverpool yang cukup ego dan yakin dengan pemainnya yang sememangnya tak boleh pakai. Dia terlalu meletakkan kepercayaan yang tinggi dengan pemain yang sedia ada sampai mengakibatkan kekalahan yang sungguh memalukan. Liverpool dari dulu lagi ada masalah defence, lebih-lebih lagi dekat posisi goalkeeper. Sepatutnya Klopp dah sambaq keeper baru masa Januari ari tu tapi dia still ketegaq jugak percaya dengan keeper yang sedia ada. Karius tu still baru lagi, experience pon kurang and si Mignolet memang dari dulu sucks.




Setiap kekalahan yang dialami oleh Liverpool terselit dengan harapan yang tinggi, harapan agar Liverpool boleh memperbaiki kesilapan dan bangkit menjadi kuat untuk season yang akan datang. Walaupon aku geram dengan Klopp tapi kadang-kadang aku rasa kesian jugak sebab dia tak dak luck bila team dia main kat final. 3 tahun dia manage Liverpool dah 3 kali Liverpool kalah kat final termasuk final Champions League ari tu. Aku sebagai peminat tegar Liverpool akan terus support dan mendoakan agar Liverpool boleh buat dengan lebih baik lagi untuk masa akan datang. YNWA.

0 comments:

Post a Comment