L Lawliet - Death Note minorasyid.blogspot.com: Congrats and Good Luck

Saturday 11 November 2017

Congrats and Good Luck

Aku tengok kat Insta ramai yang dah konvo, well kepada yang dah konvo tu aku nak ucap tahniah, walaupon aku tak komen pon kat gambaq hampa aku just cakap tahniah kat sini. Yang masih nak sambung lagi tu aku sarankan baik tangguhkan dulu niat tu dulu, bukan apa, ekonomi kita tak stabil dan takut hutang PTPN membebankan, tapi kalau hampa dapat support biasiswa ngan parents hampa masih lagi mampu nak support boleh ja nak sambung study, tapi bagi aku ada degree pon dah kira okay dah, tapi takpa la kalau hampa nak sambung belajaq lagi. Kepada yang tengah cari keja lak aku suggest cari la keja yang hampa betui betui minat, utamakan dulu minat daripada kos yang hampa ambik masa study dulu, or jangan pilih keja sebab gaji tinggi ja, kalau keja tak best tak guna jugak gaji tinggi pon, gaji starting rendah pon takpa nanti dia akan naik jugak, ingat eksperience tu lagi penting. Nak dapat keja tu memang susah, sebab sesetengah company dia nak working experience so memang hampa kena struggle sikit la masa nak cari keja. Bab gaji tak cukup or tak yakin boleh support famili sendiri tu tak payah pikiaq sangat, keja ja dulu, at least ada jugak keja, ni tak, dah khawin pastu tadak keja lagi sakit bai, hg nak bagi bini hg makan apa? Pasiaq? Keja ja dulu, jangan nak merungut gaji sikit, lagipon Allah murahkan rezeki orang yang khawin, so khawin la awai lol. Okay tu ja aku nak cakap, err tulis, sekali lagi aku ucapkan tahniah kepada yang konvo and gud luck cari keja or sambung study, wish you all a very bright future! Thanks for reading. 

0 comments:

Post a Comment