L Lawliet - Death Note minorasyid.blogspot.com: Sleep All Day

Saturday 20 May 2017

Sleep All Day

Hari kenduri semua orang bangun awai, aku sorang ja dok tidoq lagi. Aku bangun tengok jam baru pukui 9, nak makan nasi kenduri awai lagi. Aku pon lepak la kat luaq sat, dengan tak mandi lagi, aku tengok orang tengah dok buat keja untuk kenduri. Aku nak tolong pon dah tak tau nak tolong buat pa sebab semua dah settle, lauk dah hidang, ayaq semua dah bancuh, meja kerusi dah susun. Dekat pukui 11 aku baru mandi. Lepas mandi aku pon makan nasi dengan Abang Ucop. Lepas makan aku masuk dalam rumah dok lepak tengok tv sampai la aku tertidoq. Pastu aku terbangun sebab dengaq bunyi kompang, tengok jam dah pukui 2, pengantin mai lambat jugak. Pastu aku sambung tidoq balik sampai la pukui 4. 


Abang Ucop ajak aku p pantai dengan si Wawa dan adik dia, Mikail yang muda 20 tahun dari aku. Sampai sana aku pon tengok pemandangan yang begitu indah, ramai la jugak orang mandi laut, aku nak mandi jugak tapi lupa bawak seluaq mandi dengan tuala so aku cuma dapat basahkan kaki aku ja, okay la kan, dapat jugak aku main ayaq laut, hahaha. Dah nak dekat Maghrib kami pon chow. Kami singgah dekat KFC untuk makan malam. Abang Ucop yang drive, dah sampai dekat area jeti tak jumpa KFC, kami patah balik masuk jalan nak p pantai tadi, tak jumpa jugak, papan tanda pon tadak, last last aku bukak Waze, ahh memang betui KFC ada kat area jeti, kami pon p la balik jalan tadi. Kali ni kami masuk dalam sikit, baru jumpa KFC, tadi tak jumpa sebab kami tak masuk dalam. Aku order menu yang selalu aku makan, rice plate 1 pc, ayaq Mirinda Strawberi. 


Dah puas makan kami pon balik. Balik rumah lepas solat kami tengok bola final Piala FA, Kedah lawan Pahang. Kedah menang 3-2, kira fight jugak Pahang sebab depa main 10 org ja dari first half (sorang player depa kena kad kuning kali ke-2). Lepas tengok bola aku pon masuk bilik, bini Abang Ucop yang tunjuk kat mana aku nak tidoq. Hari ni aku tidoq dalam bilik, sebab dah ramai orang balik rumah masing-masing. Aku baring atas katil layan video sat kat iPad aku, sampai la pukui 1 aku ngantuk pastu terus tidoq.

0 comments:

Post a Comment