L Lawliet - Death Note minorasyid.blogspot.com: I Want to Go Back

Sunday 21 May 2017

I Want to Go Back

Hari ke-3 kat rumah keluarga mentua Abang Ucop, aku tidoq ja, tak p mana-mana pon. Petang dalam pukui 5 tu aku kluaq ngan Abang Ucop teman dia p main sepak raga. Si Mikail pon ikut sekali, dia bawak mainan dia jugak. Time tu hujan, depa main kat tempat yang ada bumbung, si Mikail dah lena kat belakang, aku pon join dia sekali. Dah abih main Abang Ucop ikut member dia p port kampung member dia, main sepak raga kat situ pulak. Boring jugak aku dok dalam keta dengan Mikail ja, dah la si Mikail tu dok menangih, dok panggil ayah dia, aku pon tak reti nak cakap apa nak tenangkan dia, last-last aku bagi la keta mainan yang aku beli kelmarin lepas, baru la dia senyap sikit. Dalam pukui 7 setengah lebih Abang Ucop dah stop main sebab hari dah gelap, kami pon p la kedai makan untuk dinner. Lepas makan kami p lak kampung Abang Ucop. Kat rumah tu mak dia sorang ja dok, pastu 2 orang abang kepada Abang Ucop pon mai lepak sekali ngan kami. Tengah dok lepak tiba-tiba blackout pulak, mak Abang Ucop bagi la lilin kat abang pastu lilin pon dinyalakan menerangi rumah yang usang tersebut. Nak dekat pukui 11 malam kami pon gerak balik ke rumah keluarga mentua Abang Ucop. Aku kata kat Abang Ucop kalau boleh malam ni jugak aku nak balik tapi dia kata baik tunggu esok ja sebab takut bini dia terkejut lak. Lagipon bini dia mesti nak kemas rumah sikit sebelum nak balik. Aku pon terpaksa la tidoq untuk semalam lagi.

0 comments:

Post a Comment