L Lawliet - Death Note minorasyid.blogspot.com: JB

Friday 19 May 2017

JB

Aku tidoq pukui 6 setengah sampai pukui 9 lebih aku terjaga sebab mama aku call. lepas dah cakap kat mama aku yang aku ada kat Bahau aku pon sambung tidoq balik (3 jam tidoq mana cukup, lol). Dekat pukui 1 Abang Ucop gerak aku suruh aku mandi sebab kami nak p rumah mak mentua dia yang terletak di JB. Lepas mandi aku pon makan la, adik ipaq Abang Ucop yang masak, lauk ikan dengan teloq dadar. Berselra jugak aku mkaan walaupon aku ni jarang makan ikan (sebab ada teloq dadar la yang aku berselera makan, hahaha). Lebih kurang pukui 2 setengah kami pon gerak la ke rumah bini Abang Ucop. Aku jugak yang drive, bukan nak kata Abang Ucop malas bawak, aku sendiri nak merasa pengalaman bawak kat tempat orang, selalu bawak kat area Penang ja kan? Lagipon anak-anak dia kecik lagi, memang depa stail kena duduk atas riba Abang Ucop. Perjalanan ke rumah mak mentua Abang Ucop cuma makan 2 jam ja, tapi jalan dia time nak masuk kampung tu memang agak berliku-liku jugak la.


Pukui 8 lebih tak silap aku kami pon sampai la kat rumah orang tua bini Abang Ucop. Khemah untuk kenduri esok dah siap pasang, dan lauk untuk esok pon depa dok tengah masak. Time kami sampai depa dah start buat bacaan tahlil. Abang Ucop jaka la aku makan malam, depa ada masak ayam goreng, keladi masak pedas dengan pisang masak lemak. Aku cuma makan ayam ja sebab keladi aku tak reti makan (aku try jugak makan tapi tak sedap, pastu aku bagi kat Abang Ucop, lol). Lepas makan Abang Ucop dok berborak-borak dengan member dia, aku pulak dok layan lagu kat tengah jalan sambil tengok bintang (segan nak masuk dalam rumah, aku tunggu depa pelawa aku masuk dulu).


Pukui 11 lebih aku pon masuk la dalam rumah lepas depa suruh aku masuk. Lepas solat aku tukaq baju and then aku pon baring kat depan. Malam tu memang ramai jugak la orang sebab esok kenduri, ramai adik-beradik bini Abang Ucop bermalam kat situ so memang terpaksa tidoq kat ruang tamu sebab bilik dah full. Aku tidoq dengan Abang Ucop, si Wawa tidoq sebelah aku. Aku tak tidoq lagi, pukui 3 lebih baru aku tidoq sebab aku dok layan movie kat iPad aku. Time aku mula nak tengok movie si Wawa sibuk nak tengok jugak, aku pon bagi la dia pakai earphone sebelah. Sat ja aku bagi dia tengok-tengok dia dah lena. Time aku tengah dok tengok movie tiba-tiba si Wawa tendang aku. Ish dia ni memang buas betui tidoq, siap terajang orang lagi, hahaha.

0 comments:

Post a Comment