L Lawliet - Death Note minorasyid.blogspot.com: Pop Punk vs Electro Rock

Wednesday 14 March 2018

Pop Punk vs Electro Rock

Kali ni bukan soal mengenai tahun dan era mana yang paling best, kali ni soal genre musik pulak. So untuk post hari ni aku nak buat review sikit dan  pasai album dari band Fall Out Boy dan jugak sedikit comparision album depa keluaran tahun 2008 dan tahun 2018. 



Folie à Deux, dikeluarkan pada penghujung tahun 2008 menjadi album Pop Punk terakhir Fall Out Boy sebelum depa beralih kepada genre Electro.


Bukan sebab album ni released tahun 2008 yang buatkan aku lebih prefer album ni, tapi sebab genre dia. Genre Pop Punk memang genre yang paling aku minat sekali so tak dapat dinafikan lagi sebab apa aku prefer album ni dari album Mania. Walaupon sebenaqnya album Fall Out Boy yang aku paling suka album From Under the Cork Tree, keluaran tahun 2005, antara sebab aku suka jugak album Folie à Deux ni ialah gabungan musik orchestra dengan pop punk yang menjadikan album ni lebih unik. 



Mania, dikeluarkan pada awal tahun 2018. Dengan kelahiran album ni membuktikan Fall Out Boy bukan lagi band Pop Punk dan era Pop Punk/Emo depa telah pon berakhir. 


Not bad jugak album Fall Out Boy keluaran tahun ni walaupon genre Pop Punk dah lenyap. Kadang-kadang aku pon layan lagu Electro jugak, so bagi aku hala tuju baru yang dibawa oleh Fall Out Boy ni tak la terlalu teruk, gabungan antara genre Electro dan Rock memang menjadi dan genre Electro Rock ni kira sebagai pengganti genre Pop Punk yang hampir pupus.



Secara konklusinya dua-dua abum ni best dan aku rasa ramai dah boleh accept perubahan baru yang dibawa oleh Fall Out Boy especially peminat fanatik depa dan jugak peminat musik Pop Punk. 

0 comments:

Post a Comment