L Lawliet - Death Note minorasyid.blogspot.com: Life Is Strange: Before the Storm

Saturday 17 March 2018

Life Is Strange: Before the Storm









Tahun lepas aku ada buat review pasai game Life Is Strange, keluaran tahun 2015. Hari ni aku nak buat dia punya prequel untuk game Life Is Strange, Life Is Strange: Before the Storm yang dikeluarkan pada tahun lepas. 



INFO

  • Developer: Deck Nine
  • Publisher: Square Enix
  • Directors:
    • Webb Pickersgill
    • Chris Floyd
  • Producers: 
    • David Lawrence Hein
    • Zoe Brown
  • Designer: William Beacham
  • Programmers: 
    • Mark Lyons
    • Danielle Cheah
  • Artist: Andrew Weatherl
  • Writer: Zak Garriss
  • Composer: Daughter
  • Engine: Unity
  • Platforms:
    • Microsoft Windows
    • PlayStation 4
    • Xbox One
  • Released Dates:
    • Episode 1: 31 August 2017
    • Episode 2: 19 October 2017
    • Episode 3: 20 December 2017
  • Genre: Graphic adventure
  • Mode: Single-player


SYNOPSIS


Game ni mengisahkan kehidupan seorang budak remaja yang berumur 16 tahun, Chloe Price. Chloe memang seorang budak 'punk' yang suka menghabiskan masanya dengan aktiviti yang tak berfaedah. Lepas kematian ayahnya dan berpisah dengan rakan baiknya, Max Caufield yang berpindah ke Seattle, Chloe mendapati dirinya berada dalam dunia yang keseorangan sehinggalah dia bertemu dengan Rachel Amber, seorang yang memahami jiwa dan perasaannya. Maka bermula lah satu pengembaraan antara Chloe dan Rachel, di mana mereka menempuhi segala rintangan yang penuh berliku dalam dunia yang agak jahil ni.


Avril Lavigne who? Chloe takes the 'punk' to a whole new level


Perfect duo doesn't exist you said? Wait until you see these two


Not my kind of fetish but I think I kinda like it


GAMEPLAY



Gameplay game ni sama ja dengan yang first punya, cuma kali ni kita control Chloe lak. Chloe tak da kuasa putarkan balik masa silam macam Max, dia ada kuasa 'Back Talk', lawan balik cakap orang, well kuasa ni memang agak sesuai dengan Chloe memandangkan dia ni memang seorang pompuan yang punk. Masa kita pilih back talk dia ada masa nak pilih ayat mana yang sesuai untuk nak lawan balik cakap orang, tak boleh main pilih ja ayat mana yang dia bagi, kalau silap pilih kira fail la, kalau fail Chloe terpaksa la kena ikut cakap orang tu dan mengalah. 



CHARACTERS



Karekter-karekter dalam game ni pon sama dengan game first punya, cuma dia punya timeline tu ke belakang sikit, game ni take place in the year 2010, 3 tahun ke belakang dari yang first punya. Max sorang ja yang tadak dalam game ni, dia ada pon dalam Bonus Episode yang take place in the year 2007, masa depa berumur 13 tahun. 



RATING / COMMENT

Aggregate review scores by Metacritic


Episode 1: Awake
  • (PC) 80/100
  • (PS4) 78/100
  • (XONE) 79/100

Episode 2: Brave New World
  • (PC) 76/100
  • (PS4) 79/100
  • (XONE) 76/100

Episode 3: Hell Is Empty
  • (PC) 76/100
  • (PS4) 79/100
  • (XONE) 82/100

Personally aku lebih suka game Before the Storm dari yang first punya walaupon dia punya soundtrack kurang best sikit dan episode pon cuma ada 3 ja. Sebab apa aku lebih prefer game ni dari yang first punya? Sebab aku lebih suka control Chloe sebab dia punk, well aku memang suka pompuan yang punk macam Avril Lavigne, hahaha. Pendapat aku tentang ending game ni? Not sure about it sebab aku tak abih main lagi, baru nak masuk Episode 2, tapi aku rasa ending dia tak kan affect pandangan aku tentang game ni, bad or not aku still suka game ni, definitely on my top 10 best PS4 games.


0 comments:

Post a Comment