L Lawliet - Death Note minorasyid.blogspot.com: Merseyside Is Red!!!

Tuesday 20 December 2016

Merseyside Is Red!!!

Awai pagi semalam ada game Merseyside derby antara Everton dengan Liverpool yang berlangsung di stadium Everton, Goodison Park. Aku tak tengok memandangkan depa lawan awai pagi, time tu aku dah tidoq, so macam biasa masa pagi kat ofis aku  akan bukak highlights nak tengok result. Tengok-tengok result betapa gembiranya aku bila Liverpool menang 1-0, Mane yang score, tu pon gol last minit, memang luck gila aku hari ni, hahaha. Bila baca komen-komen kat bawah video tu ramai yang kata game tu best, yela, menang tipis ja, kiranya Everton pon fight jugak la, walaupon possession Liverpool pegang, memang game derbi Merseyside semalam agak sengit, rugi aku tak tengok live, tapi nasib baik jugak aku tak tengok sebab depa pon score last minit, cuba bayangkan kalau aku tengok, konfem aku jerit satu rumah, dah la parents aku tidoq kat depan, tak pasai-pasai nanti kena maki, hahaha.



Pemain-pemain Liverpool meraikan gol kemenangan yang dijaringkan oleh Sadio Mane pada masa kecederaan, terima kasih kepada gerakan solo Sturridge dan tendangnnya yang terkena tiang gol dan gagal ditangkap oleh penjaga gol Everton lalu disudahkan oleh Mane.



"Hadiah Krismas awal untuk peminat, 3 mata penuh!", kata Mignolet di laman Twitternya.



Kemenangan semalam menjadi kemenangan ke-2 berturut-turut sejak Mignolet kembali ambik alih posisi goalkeeper dan juga 2 clean sheets. Bukan nak kata Karius tak bagus, cuma dia masih kena improve lagi, sebab dia pon baru lagi dalam kancah liga EPL so buat kesilapan tu memang perkara biasa, dan kritikan-kritikan dari penyokong tu pon kira macam nak bagi semangat la untuk move forward, jangan makan hati pulak ya Karius, tengok abang Migno buat keja camna pastu belajar slow-slow, okay? Apa-apa pon aku harap player-player Liverpool ambik kejayaan depa tewaskan musuh setempat semalam sebagai batu loncatan untuk menang game seterusnya.


MERSEYSIDE IS RED!!!
#YNWA
#LFC

0 comments:

Post a Comment