L Lawliet - Death Note minorasyid.blogspot.com: Not Too Excited

Tuesday 5 July 2016

Not Too Excited

Esok dah raya, dah dengaq orang dok main mercun, mama aku pon dah mula buat rendang ayam untuk esok, baju melayu pon dah iron, tapi semua tu masih tak mampu buat aku eksaited nak celebrate hari raya. Emm pelik jugak aku kata camtu, sebab apa aku tak eksaited? Kalau nak ikutkan semua orang eksaited nak sambut hari raya lepas sebulan berpuasa. Adakah aku lebih sedih tinggalkan bulan Ramadhan daripada menyambut ketibaan Syawal? Boleh jugak kata camtu, walaupon sebenaqnya aku ni bukan lah orang yang kuat agama, tapi aku ada jugak rasa sedih bila kita dah abih puasa. Mungkin sebab aku rasa yang aku ni dah mensia-siakan bulan puasa. Yela, mana taknya, time puasa ada hari aku tinggai solat dan ada hari aku tak p terawih, so memang aku rasa bersalah gila. Benda dah berlalu, aku harap aku tak buat lagi masa bulan puasa yang akan datang. Okay okay, cukup la dengan rasa emotional ni, esok dah raya, aku tak sepatutnya rasa sedih, emm bau rendang mama aku ni membuatkan aku rasa tak sabaq sabaq nak balun lemang esok, hahaha.

0 comments:

Post a Comment