L Lawliet - Death Note minorasyid.blogspot.com: Stop Looking At Your Phone!

Wednesday 8 June 2016

Stop Looking At Your Phone!

Dunia sekarang dah berubah, teknologi semakin berkembang, hidup pon jadi lebih senang dengan adanya teknologi yang canggih. Tapi di sebalik kecanggihan teknologi tu ada jugak keburukkan dia. Contohnya smartphone. Smartphone ni la yang buat kita leka. Kalau dulu sebelum smartphone kita ada telefon bimbit yang boleh call dan sms ja, tapi sekarang dah ada smartphone yang boleh buat semua benda. Smartphone jugak boleh merenggangkan hubungan kita dengan seseorang. Kalau hampa tengok kat kedai makan hampa akan nampak ramai orang yang dok tengok fon masing-masing, tak menyembang pon, walaupon dok sama-sama satu meja tapi masing-masing dok busy tengok fon. Honestly aku pon tengok fon aku jugak, tapi tak la lama sangat lol, tengok la kalau tadak sapa yang nak menyembang ngan aku, aku pon main fon la, dah tau aku ni jenis pendiam sapa suruh tak mau sembang ngan aku hahaha. Tapi seriously aku bila tengok movie 80an aku rasa nak jugak suasana macam tu, hidup tanpa smartphone, tapi still happy, boleh gelak ketawa making dumb jokes. The point is walaupon tadak smartphone tak bermakna life tak best, tak salah nak tengok or main fon, tapi kena pandai control la, jangan main all the time sampai ignore member. 


0 comments:

Post a Comment