L Lawliet - Death Note minorasyid.blogspot.com: Khatib

Saturday 10 August 2019

Khatib

Member ofis aku sorang dah pon berenti keja minggu ni. Nama budak ni Khatib, tak tau aku ada mention nama dia kat blog aku ni, aku pon tak ingat. Dah setaun dah dia keja kat tempat aku, pastu dia berenti bulan ni sebab dia dapat offer kat tempat lain, dalam bidang yang sama jugak, cuma kat tempat baru dia tu depa bayaq gaji dia lebih sikit kot, tak tau la berapa, just assume la, kalau tak buat pa dia nak berenti, lol. Dia ada bagitau kat manager aku, Abang Nazri yang dia nak berenti, tempat aku memang sebelah ja dengan Abang Nazri so memang aku dengaq la perbualan depa dorang walaupon depa cakap slow-slow. Pastu aku bagitau la kat Ijat yang Khatib nak berenti, reaksi dia tak begitu terkejut, mungkin dia macam don't give a fuck, sebab sebelum ni pon si Khatib ada berenti keja sat nak jaga ayah dia sakit, and dia hampir-hampir nak berenti tapi Abang Nazri tak bagi. Mungkin sebab ni yang Ijat macam tak kisah sangat, "Ala mamat ni acah-acah ja nak berenti, hari lain nanti kata tak jadi nak berenti lak." kata Ijat di dalam hati (I just made this up lol). 

Lepas aku bagitau Ijat masa kat dalam ofis Ijat pon tanya la si Khatib betui ka dia nak berenti, Mino yang habaq. Pastu Khatib buat tak puas ati kat aku, sebab dia punya la berusaha tak mau orang lain tau yang dia nak berenti, kalau dia tak mau orang lain tau sepatutnya dia wasap personal dengan Abang Nazri, ni tak, p cakap direct kat Abang Nazri, dah la Abang Nazri dok sebelah aku ja, cakap slow-slow ingat aku tak dengaq ka, mungkin dia konfiden yang aku dok khusyuk ngadap pc aku buat keja, tapi dia tak tau yang aku jadi alert bila orang dok menyembang sebelah aku, hahaha. Nampak macam aku yang rosakkan rancangan jahat dia, padahai dia yang rosakkan rancangan dia sendiri, hahaha (gelak jahat). 

Dia ada bagitau yang dia last keja 9 hb tapi minggu ni dia tak mai keja dah kira dia berenti teruih kot. Agak tak professional la bagi aku berenti tak salam mintak maaf ka cakap tengkiu ka sebab beri tunjuk ajar, tapi takpala Khatib aku doakan yang baik-baik untuk hang, semoga hang menemui kebahagiaan di tempat keja baru hang, kami kat Awan ni tak akan lupakan memori serta kenangan terindah bersama hang, walaupon pada masa yang sama kami memaki hamun hang sebab projek or drawing hang buat masalah kat kami. Kalau hang tiba-tiba rasa nak keja kat Awan balik kami terima dan mengalu-alukan kedatangan hang balik kat sini, kami geng-geng designer belum ambik keputusan lagi nak blacklist nama hang kat Awan lagi so kami still boleh accept hang mai keja kat Awan lagi, tapi habaq siap-siap la kami akan perlekuh, taboh, dera serta buli hang dengan lebih teruk lagi dari masa hang kat Awan dulu, hahaha. Hang tau tak ketiadaan hang menyebabkan aku jadi mangsa keadaan dan tempat lepas geram geng-geng designer, so aku merayu supaya hang mai balik kat Awan ni, hahaha.

0 comments:

Post a Comment