L Lawliet - Death Note minorasyid.blogspot.com: That Will Teach Them

Monday 5 June 2017

That Will Teach Them

Aku tak tau awat ramai sangat nak beli fon aku ni. 1 haribulan Jun, dah genap setahun aku pakai fon Oppo F1 Plus. Dekat kilang aku ramai jugak yang dok tanya aku bila nak juai fon aku. Depa suruh aku juai kat depa dengan harga RM800, masa aku beli dulu harga dia RM1900, kalau aku jual memang aku rugi jugak la, tapi nak buat camna, dah setahun aku pakai fon aku, memang kena letak harga murah dari harga asal. Aku memang cadang nak tukaq fon taun depan tapi dah sebab ramai sangat yang 'pressure' aku suruh jual aku pon terpaksa la let go aku punya Oppo. 1 hari bulan hari tu aku ambik MC, kononnya demam la padahal aku nak p beli fon. Aku nak ambik Samsung Galaxy S8, yang baru released tahun ni, tapi bukan cash la, aku nak ambik kontrak punya, tiap-tiap bulan bayaq dalam RM200 camtu, sekali dengan internet dia bagi, Umobile punya. Kalau ikutkan aku memang tak suka ambik kontrak ni tapi dah tadak duit nak beli fon yang aku memang ngidam nak pakai, kalau bayaq cash RM3000 lebih jugak la kena, so aku terpaksa la ambik kontrak, 2 tahun baru abih. Tapi ada gunanya jugak bila aku ambik kontrak ni, aku ada la alasan yang munasabah kalau orang suruh let go aku punya fon, bila depa nak beli fon aku boleh la aku kata aku tak abih bayaq lagi, depa ni pandai, kalau depa beli kat kedai kena harga mahal tapi kalau beli kat aku boleh dapat murah, tengok la bila dah setahun aku pakai fon baru aku ni mesti ada yang tanya aku bila nak jual fon aku ni, kalau nak beli sangat fon aku ha tunggu la 2 tahun, time tu mesti aku nak tukaq pakai fon lain pulak, so boleh la nak beli Samsung Galaxy S8 dari aku, dont worry, aku letak harga yang terbaik punya, aku bukan la kejam sangat, tapi nak beli bukan tahun ni ye, tahun depan pon bukan, 2019 baru aku jual so yang mana nak rasa pakai S8 tu harap bersabar la ye? (kalau tak sabaq p beli kat kedai, :P)

0 comments:

Post a Comment