L Lawliet - Death Note minorasyid.blogspot.com: Not a Hardcore Gamer Anymore

Thursday 5 September 2019

Not a Hardcore Gamer Anymore

Aku bila pikiaq balik aku pon tak tau sejak bila aku jadi kurang main game PS4. Kalau dulu 3-4 jam aku main tiap-tiap malam, sekarang cuma 2 jam ja aku main, kadang-kadang tak sampai 2 jam pon. Masa kat tempat keja punya rasa eksaited bila la nak dapat main, tapi sekarang bila ada kat rumah tengok aku punya PS4 pon tak rasa apa lol. Mungkin aku dah boring kot main game, or mungkin aku dah terlalu foward dengan masa depan aku, sebab aku ingat lepas kawen memang aku tak main dah PS4, aku dah ada bini of coz aku akan beri tumpuan serta luangkan masa aku dengan bini aku, tapi kalau dia kaki game jugak kira boleh la kalau nak main game, hahaha. Aku rasa mungkin sebab rasa nak kawen sangat tu la yang menyebabkan ketagihan aku main game dah berkurang, biasala bila umuq makin meningkat makin rasa boring la main game. Kita dok ingat sampai tua kita boleh main game tapi sekarang rasa macam tak kot, tak tau la macam mana rasa bila dah tua, tapi tu la cuma nak cakap kat hampa je la yang sekarang ni memang aku dah kurang main game sikit, still main jugak cuma tak terlalu lama main macam dulu, so kalau tengok mata aku lebam tak cukup tidoq tu bukan sebab main game, tu sebab terlajak masa tidoq sebab dok layan drama, biasanya aku akan stop main game pukui 12 sebab nak layan drama, pukui 1 lebih baru tidoq. Aku rasa lepas ni ingat nak awalkan sikit masa tidoq aku, kira praktis la tidoq awai sebab nanti bila dah kawen of coz kena tidoq awai, so sementara aku tak kawen lagi ni aku still ada masa nak biasakan diri tidoq awai. Bakal bini aku ni tak tau la dia jenih tidoq awai ka tidoq lambat, hahaha.

0 comments:

Post a Comment