L Lawliet - Death Note minorasyid.blogspot.com: Tom Clancy's Ghost Recon Wildlands

Monday 17 April 2017

Tom Clancy's Ghost Recon Wildlands

Wassup guys? Okay untuk post hari ni aku nak buat review pasai game lak. Semua dah tau kan yang aku ni main game PS4 ja, game dalam fon dah jarang aku main sekarang sejak beli PS4, hahaha. Teringat lak time aku ketagih main game The Sim dalam fon, banyak jugak duit aku abiskan main game tu, sekarang tak main dah, rasa menyesai lak guna duit betui dulu, lol. Takpe la, biar la benda dah berlalu, sekarang focus main game PS4 lak, Okay berbalik kepada topik yang aku nak cita game apa yang aku nak buat review ni? Haa, nak tau game apa baca kat bawah ni (baca tajuk post pon dah tau dah game apa, lololol.)





INFO


  • Developer: Ubisoft Paris
  • Publisher: Ubisoft
  • Released: 7 March 2017
  • Platform: Microsoft Windows, Playstation 4, X-box One
  • Genre: Tactical shooting
  • Mode: Single-player, Multiplayer



GAMEPLAY


Game ni open world, macam game GTA la. Dia punya view dalam third person, boleh jugak kalau nak switch ke first person, kena aim guna pistol baru boleh. Kalau nak main online, team up dengan orang lain cuma 4 orang ja. Bila kita mati member lain boleh tolong revive. Senjata dalam game ni banyak. Sniper rifle, machine gun, assault rifle semua ada banyak jenis. Singleplayer punya story boleh main online jugak, so thats mean kita boleh complete story mission dengan member kita. Kalau main singleplayer tak bermakna kita kena main sorang-sorang, ada 3 orang bot main ngan kita, kalau sorang member kita join yang 3 bot tu akan hilang dan kita ngan member kita sorang tu dalam game. Masa nak create character baru kita boleh pilih nak main sebagai lelaki pompuan. Singleplayer ke main online ka kita tetap main dengan character yang sama. Nak edit muka ngan rambut pon boleh, baju pon ada banyak jugak choice.



PLOT


Game ni ambik tempat kat Bolivia, dan pada masa July tahun 2019. Negara Bolivia menjadi tak tentu hala sejak Santa Blanca, geng kongsi gelap yang buat bisnes haram jual dadah. Askar Amerika Syarikat hantar satu team yang dinamakan "Ghost" untuk menjatuhkan kegiatan haram yang dijalankan oleh Santa Blanca. Kita la yang mewakili team "Ghost" tu. Dalam game ni kiranya ada 4 group. Satu "Ghost", pastu "Rebel" (geng dengan kita), "Unidad" (dalam map dia kaler purple), ngan geng "Santa Blanca". Geng Rebel (kaler hijau dalam map) tolong kita jugak bila tengah fight. Unidad ni memang payah nak fight dari geng Santa Blanca, kira depa musuh kita paling kuat sebab depa geng askar, pakai armor so memang susah sikit nak mati. Unidad dia tak geng ngan Santa Blanca so kadang-kadang bila depa bertemu depa akan perang sesama sendiri. 



COMMENT


Game ni susah jugak nak main, kalau main sorang-sorang memang pisang la, so disarankan kalau nak main game ni main la ngan member-member yang ada game ni, kalau main 4 orang baru sedap. Part yang susah tu bila kita kantoi masa nak bunuh orang jahat abih kena attack gila-gila, kna lari jauh-jauh baru depa tak kacau kita. Heli dalam game ni payah sikit nak control dari game GTA. Dia punya keta senang meletup kalau tembak, langaq sikit ja senang kemek. Aku selalu main game ni ngan member, jarang aku main singleplayer sebab main ngan member baru masyuk.


RATING


  • IGN: 7.9/10
  • Metacritic: 70 (PC), 72 (PS4), 76 (XONE)

Rating yang game ni dapat boleh tahan, not bad la kalau 7 ke atas. Aku punya rating berapa lak? Aku pon blur nak bagi berapa, tapi kalau Nora mesti dia bagi 4 Ha (tadak kena mengena). Aku bagi 7.5 la. per 10, okay la tu, kan?

0 comments:

Post a Comment