L Lawliet - Death Note minorasyid.blogspot.com: Pssst... Wanna Hear A Story?

Monday 3 April 2017

Pssst... Wanna Hear A Story?

You Da Real MVP


Sebelum ni surau kat tempat keja aku banjir, air bertakung kat area ambik wuduk, dah bertakung kena tolak air tu masuk tandas sebelah tempat wuduk, dah jadi keja extra lak kena buat. Lama jugak la kena buat camtu, sampai la hari ni baru aku perasan masa masuk surau dah tak bertakung dah macam dulu, pallet plastik yang orang letak untuk nak cross masuk dalam surau pon dah tadak. Masa nak ambik wuduk, Mazid (member bangla) tunjuk kat aku tempat wuduk nak kata surau tak bertakung dah macam dulu, aku pon buat la macam surprise pada hal aku dah perasan dah, pastu aku tanya dia sapa yang buat, Mazid kata dia la yang buat, dia kata dua jam jugak la nak cuci lubang longkang tu. Dia kata banyak sampah, especially rokok, aah ni mesti geng-geng isap rokok p buang kat dalam lubang tu, sebab tu la jadi bertakung. Aku pon puji la si Mazid sebab tolong settle kan masalah air bertakung kat surau.


Why Always Me?


Aku dah tau dah geng mana yang selalu semayang Zohor lambat, pukui 3:30, setengah jam sebelum rehat petang baru kalut nak semayang, termasuk la aku, hahaha. Aku, Mazid, Ershad, dan Pak Mid. Masa nak semayang Zohor tadi aku ngan Mazid, masa yang sama kami sembang bab air bertakung tu, time tengah ambik wuduk Mazid kata tunggu sat semayang sekali ngan dia. Aku dah abih ambik wuduk aku pon susun la sejadah pastu tunggu la si Mazid abih semayang. Time tu Ershad ada jugak, tapi dia dah abih semayang dah, Pak Mid lak tak muncul-muncul lagi, mungkin dia dah semayang dah kot, pelik jugak selalu dia pon semayang lambat jugak. Mazid dah abih ambik wuduk dia pon buat terkejut sebab aku dok kat saf belakang, kononnya dia nak aku jadi imam la. Dia tolak aku, aku tarik baju dia, aku pon merungut la selalu aku ja yang kena jadi imam. Pastu aku cakap la kat dia sapa lambat dia la yang kena jadi imam, aku cakap sambil tanya Ershad nak mintak support la kiranya, hahaha. Akhirnya perbalahan antara kami berakhir, si Mazid terpaksa la jadi la imam.


Thanks A Lot


Lepas solat aku pon p la tempat assembly, sebelum sampai sana Ershad panggil aku dari surau, ajak aku ikut dia, tak tau la ikut p mana, aku pon ikut la dia. Dia bawak aku masuk dapur geng bangla dok masak. Aku dah pernah dah masuk situ tapi aku tak lepak la, aku masuk pon dulu sebab nak ambik wuduk ja. Dia bawak masuk dapur sebab nak pelawa makan anggur rupanya. Aku dah la jenis tak makan buah, pisang aku makan la, anggur macam tak pernah ja. Aku makan jugak la, dah orang pelawa kita. Time tengah makan aku pon tengok la kalendar kat peti ais tengok bila nak puasa, amboi macam excited ja nak puasa. Pastu Abang Ucop pon mai sambil buat terkejut tengok aku dok lepak situ. Dia pon join la makan sekali, pastu dia heran awat anggur tu manis sangat, bagi aku okay ja, sebab aku tak pernah makan anggur so aku tak pelik yang anggur tu manis sangat, hahaha. 

0 comments:

Post a Comment